biznesowi
0
Jesteś zalogowany jako: Adam Kowalski
PL EN
Wróć

Wysokie miejsce Polski na światowej mapie BPO

23.05.2017

W ostatniej edycji corocznego raportu międzynarodowej firmy doradczej Cushman & Wakefield zatytułowanego „Where in the World? Business process outsourcing and shared service location index 2016” Polska znalazła się na 7. miejscu globalnego rankingu lokalizacji dojrzałych BPO (skok o dwie pozycje, z miejsca 9. w 2015 r.)

Firmy outsourcingowe ulokowały się w ponad 16 dużych miastach Polski, a sektor ten rozwija się w tempie 20 proc. rocznie od 1995 r. Banki i firmy świadczące usługi profesjonalne, które wcześniej przenosiły funkcje back office do Azji, obecnie są zainteresowane relokacją bardziej złożonych usług finansowych i prawnych do Polski. Do głównych czynników zachęcających do tego zaliczamy wspólną strefę czasową z wieloma stolicami europejskimi, członkostwo w UE i praktyki biznesowe podobne do obowiązujących w Europie Zachodniej. Ponadto w Polsce obowiązują wszystkie przepisy unijne dotyczące praw autorskich i własności intelektualnej oraz przestrzegane są standardy amerykańskie w zakresie bezpieczeństwa danych i ochrony własności intelektualnej.

W skali globalnej liderem w sektorze usług outsourcingowych pozostają Indie z 56-procentowych udziałem w rynku. Na drugim miejscu uplasowały się Filipiny, które miały udział w rynku na poziomie 15 proc. W 2015 r. outsourcing wygenerował 7 proc. PKB tego kraju w porównaniu z zaledwie 0,08 proc. w 2000 r.

Tamas Polster, współautor raportu i współdyrektor działu doradztwa strategicznego w regionie EMEA powiedział: – Wśród rynków wschodzących Wietnam zachował opinię najlepszej lokalizacji outsourcingowej świata. Z kolei w grupie państw europejskich na trzecie miejsce awansowała Litwa – z piątego w ubiegłorocznym rankingu. Jednym z zagrożeń dla sektora usług outsourcingowych jest szybki postęp w dziedzinie automatyki, ale branża ta będzie nadal dynamicznie się rozwijać przez wiele lat. Jednak klienci będą bardzo ostrożnie dokonywać wyboru usług biznesowych. Ważnym czynnikiem jest oczywiście cena, ale jakość usług, które muszą być niezawodne i efektywne, ma kluczowe znaczenie dla firm zainteresowanych utrzymaniem dotychczasowej bazy klientów. Dojrzałe lokalizacje usług BPO i SSC poczyniły w ostatnich latach znaczne inwestycje w rozwój oferowanych usług. Zwiększyły udział automatyki i dokonały relokacji procesów generujących niższą wartość na rynki wschodzące w celu utrzymania przewagi konkurencyjnej.


Komentarze (0) Komentujesz jako - [zmień]

aby dodać komentarz, wpisz swój adres e-mail

WPROWADŹ SWOJE DANE, ABY DODAĆ KOMENTARZ

lub

Brak komentarzy. Twój może być pierwszy.

Zobacz wcześniejsze komentarze

Wróć