biznesowi
0
Jesteś zalogowany jako: Adam Kowalski
Wróć

Warszawskie centra handlowe – przegląd cz. I

19.07.2018

Warszawa jest miastem, w którym swoje filie chętnie otwierają znane marki sklepów. Szczególnie te, które dopiero wchodzą na polski rynek. W mieście i jego niedalekiej odległości znajduje się blisko 50 centrów handlowych zróżnicowanych pod względem wielkości oraz oferty. Aglomeracja warszawska to najbardziej konkurencyjny rynek w Polsce, który od lat 90. nieustannie się rozwija

Jest to uzasadnione, ponieważ ludzie spędzają w centrach handlowych coraz więcej czasu. Są to miejsca, w których nie tylko robi się zakupy, ale spotyka na lunche biznesowe czy idzie ze znajomymi do kina. Szacuje się, że przeciętny mieszkaniec Warszawy odwiedza centra handlowe średnio aż 6 razy w miesiącu! Ich oferta jest bardzo bogata, chociaż ostatecznie można stwierdzić, że wszędzie dosyć zbliżona.

Budowa nowych

W mieście wciąż przybywa nowych obiektów. W ostatnich latach powstało kilka nowych galerii, w tym Galeria Północna na Tarchominie. Jest to największa inwestycja od czasów otwarcia Złotych Tarasów w 2007 roku. Znajduje się w niej około 200 sklepów oraz 20 punktów gastronomicznych. Na dachu budynku urządzono ogród, siłownię plenerową oraz skatepark. Ze względu na dużą powierzchnię, centrum handlowe posiada szeroką ofertę sklepów, m.in. Reserved, Mohito, CCC, TK Maxx oraz H&M. Nie brakuje tutaj również mniej popularnych firm takich jak Lagerfeld czy Milano Boutique. Przy okazji otwarcia galerii swoje pierwsze sklepy w Polsce otworzyły również Go Sneaker, Hamleys, Homla, Love Republic, Newbie, Zarina i 4Faces. Dodatkowo w najbliższym czasie na terenie Warszawy zostaną oddane do użytkowania kolejne wielkopowierzchniowe obiekty:

  • Galeria Wilanów na skraju miasteczka Wilanów przy ulicy Branickiego,
  • Galeria Kabaty, która zastąpi supermarket Tesco przy skrzyżowaniu Al. KEN i Wąwozowej,
  • Galeria Młociny tuż obok ostatniej stacji pierwszej linii metra,
  • Koneser na miejscu dawnej fabryki wódek przy ul. Ząbkowskiej.

Rozbudowa starych

Nowopowstające centra handlowe są coraz nowocześniejsze. W związku z tym galerie, które zostały wybudowane wcześniej muszą ciągle ulepszać swoje wnętrza, żeby nadążyć za konkurencją. W przeciwnym razie stracą swoich klientów, którzy wybiorą miejsca z szerszą i bardziej oryginalną ofertą. Istniejące centra handlowe regularnie dokonują więc remontów i poszerzają bazę obiektów o: place zabaw, strefy rozrywkowe oraz siłownie. Gdy zabraknie im miejsca na nowe sklepy, muszą rozbudowywać budynki. Tak było między innymi w przypadku Promenady, która była już kilkukrotnie rozbudowywana, a jej powierzchnia do 2020 roku ma osiągnąć około 90 tys. m kw. powierzchni. Efektem remontu będzie również dorównanie konkurencji pod względem stylistyki oraz nowoczesności. W podobnej sytuacji jest również Arkadia, która pomimo że jest jednym z największych centrów handlowych w mieście i cieszy się dużą sympatią mieszkańców, wciąż powiększa i unowocześnia swoją ofertę.

Popularne marki

Najbardziej popularne sklepy to: Wólczanka, H&M, Vistula, CCC, Reserved, Triumph, Diverse, Ryłko, Bytom, Calzedonia, Orsay, Smyk i Stradivarius – znajdziemy je w prawie każdym centrum handlowym. Często spotykane są również takie marki jak: Tatuum, Wittchen, Wojas, Zaraz, Cropp, Deichmann, House, Intimissimi, Merylin, Mohito, Ochnik, Sizeer i 4F. Marki te możemy znaleźć w większości galerii. Z kolei najczęściej występującym wielkopowierzchniowym supermarketem spożywczym jest Carrefour, a sklepem z elektroniką – RTV Euro AGD.

Złote Tarasy – to centrum handlowe położone w samym sercu Warszawy, tuż obok Dworca Centralnego, z którym połączone jest przejściem podziemnym. Fakt ten sprawia, że na zakupy przychodzi tutaj nadzwyczaj wysoka liczba osób, a wśród nich zarówno mieszkańcy jak i osoby, które są w Warszawie jedynie przejazdem. Złote Tarasy są uznawane za jedno z najpopularniejszych centrów handlowych w mieście. Jest to uzasadnione, ponieważ mają one nie tylko świetną lokalizację, ale są też bardzo duże, w związku z czym oferują szeroki wybór sklepów nie tylko popularnych marek takich jak: Adidas, Bytom, H&M czy Pull&Bear, ale również brandów rzadziej spotykanych w innych centrach handlowych: Guess czy Puccini.

Arkadia – to również jedno z największych centrów handlowych w Warszawie, ponadto dysponuje ogromnym parkingiem, w którym zaparkować może aż 4,5 tys. samochodów. Zlokalizowana jest na styku Żoliborza oraz Śródmieścia i według badań mieszkańcy miasta darzą ją największą sympatią. W związku z tym osiąga również najwyższy footfall (liczbę odwiedzających). Zgodnie z badaniami opinii klientów posiada też najlepszą ofertę modową. Znajdziemy w niej zarówno popularne sklepy sieciowe (Bershka, Big Star, House czy Sinsay), jak i oryginalne butiki, takie jak Gerry Weber, Hegos Milano, Kazar i Nissa.

Atrium Promenada – to z kolei jedna z najstarszych galerii w Warszawie, otwarta została w 1996 r. W 2015 r. rozpoczęto jej gruntowną rozbudowę oraz modernizację. W rezultacie jej powierzchnia wzrosła do ponad 50 tys. m kw. Jest największym kompleksem handlowym na Pradze. Planowana jest również jej dalsza rozbudowa. Już teraz ma ona powierzchnię 51 000 m kw. na której mieszczą się liczne sklepy, 13 sal kinowych oraz 2000 miejsc parkingowych. Wśród ulubionych butików znajdziemy tutaj: Reserved, Wólczankę czy Parfois oraz te mniej popularne: Rina Carezza, Lanoro czy Felinę.

 

CDN.

Karolina Pełka


Komentarze (0) Komentujesz jako - [zmień]

aby dodać komentarz, wpisz swój adres e-mail

WPROWADŹ SWOJE DANE, ABY DODAĆ KOMENTARZ

lub

Brak komentarzy. Twój może być pierwszy.

Zobacz wcześniejsze komentarze

Wróć