biznesowi
0
Jesteś zalogowany jako: Adam Kowalski
Wróć

Sto lat Międzynarodowych Targów Poznańskich

06.08.2021

Nowe wydarzenia, nowe inwestycje – w drugie stulecie swojej działalności Grupa MTP wchodzi z energią i entuzjazmem. Chce nie tylko utrzymać pozycję największej w Europie Środkowo-Wschodniej firmy organizującej targi, konferencje i kongresy, ale i stać się jednym z kluczowych graczy w Europie.

– Nie przypuszczaliśmy, że stulecie targów poznańskich przypadnie w roku największego kryzysu branży targowej – przyznaje Tomasz Kobierski, prezes zarządu Grupy MTP. – W roku jubileuszu nie zorganizowaliśmy jeszcze żadnych targów, ale to, mam nadzieję, niebawem się zmieni. W nowe stulecie wchodzimy inni, ale mocniejsi niż wcześniej.

Inni, bo Grupa MTP zajmuje się nie tylko organizacją targów i innych wydarzeń. Od lat rozwija inne obszary działalności, które wyrosły z organizacji targów – np. reklamę zewnętrzną czy gastronomię. Wyrazem tego było stworzenie w 2018 roku parasolowej marki Grupa MTP, która zastąpiła Międzynarodowe Targi Poznańskie. Dzięki tej dywersyfikacji spółce udało się przejść przez pandemiczny kryzys, czas ten wykorzystując na rozwijanie dotychczasowych i tworzenie nowych marek – np. agencji interaktywnej r360, diety pudełkowej City Diet czy aplikacji do zamawiania jedzenia ZiO app. Był to też czas przygotowywania wielu inwestycji.

– Budujemy parking podziemny, a na jego płycie stworzymy piękny plac z gastronomią i Strefą Kultury, poznaniacy będą wreszcie mogli przejść przez dotychczas zamknięty teren targów. Wkrótce rozpocznie się modernizacja hali Arena, która jest jedną z ikon miasta, a po renowacji pomieści nawet 9 tys. osób – wymienia Elżbieta Roeske, wiceprezes zarządu Grupy MTP. – Wkrótce ruszy także budowa butikowego biurowca z komercyjną powierzchnią na wynajem, a wisienką na torcie jest trwający już remont stuletniej restauracji w pięknym Parku Sołackim, która – jako Port Sołacz – już jesienią powita pierwszych gości.

Jesień to także czas wielu targów – o ile zostanie umożliwiona ich organizacja. Pierwsze imprezy rozpoczną się już w ostatnich dniach sierpnia i będą to targi przemysłowe ITM Industry Europe oraz Meble Polska. Po nich odbędę się m.in. Instalacje, DREMA (Międzynarodowe Targi Maszyn, Narzędzi i Komponentów dla Przemysłu Drzewnego i Meblarskiego), POLECO, Poznań Game Arena, Poznań Motor Show czy Międzynarodowe Targi Budownictwa i Architektury BUDMA.

– Kołem napędowym branży targowej będą targi konsumenckie, targi pasji. Wynika to z tego, że ludzie chcą rozwijać swoje pasje, co widać np. na rynku motoryzacyjnym czy gamingowym – tłumaczy Filip Bittner, wiceprezes zarządu Grupy MTP. – Zamierzamy inwestować w ten sektor naszej działalności i np. już w tym miesiącu zorganizujemy Targi Polskich Win i Winnic WINO.

– Mimo iż się rozwijamy w wielu obszarach, trzonem naszej działalności pozostają targi – deklaruje Tomasz Kobierski. – Od stu lat je organizujemy i nadal będziemy to robić. Łącząc przedsiębiorców i oferując im zestaw narzędzi, dzięki którym będą skuteczniej sprzedawać swoje produkty i usługi, a także promować polską gospodarkę na arenie międzynarodowej  – dodaje.

Grupa MTP, poza uznanymi w świecie biznesowymi imprezami targowymi, organizuje kongresy, konferencje, wydarzenia kulturalne, sportowe, w tym megaeventy, przyciągające ponad milion gości z całego świata. W swoim portfolio ma około stu autorskich imprez. W 2019 roku w organizowanych przez nią imprezach wzięło udział 1,4 mln osób. Do Grupy MTP należą takie marki jak: IdeaExpo, zajmująca się projektowaniem i budową stoisk, City Marketing, odpowiadający za reklamę zewnętrzną, bileteria ToBilet, restauracje GARDENcity, agencja interaktywna r360 czy CityDiet.

Pierwszy Targ Poznański, który zapoczątkował Międzynarodowe Targi Poznańskie, trwał od 28 maja do 5 czerwca 1921 roku.


Komentarze (0) Komentujesz jako - [zmień]

aby dodać komentarz, wpisz swój adres e-mail

WPROWADŹ SWOJE DANE, ABY DODAĆ KOMENTARZ

lub

Brak komentarzy. Twój może być pierwszy.

Zobacz wcześniejsze komentarze

Wróć