biznesowi
0
Jesteś zalogowany jako: Adam Kowalski
Wróć

Primark otworzy sklepy w Polsce. Na jakie inne marki odzieżowe czekają Polacy?

30.07.2018

Ta wiadomość z pewnością ucieszy wszystkich miłośników zakupów. Popularna irlandzka sieć sklepów Primark już niedługo będzie dostępna w Polsce. Marka od dawna jest jedną z najbardziej wyczekiwanych w naszym kraju. Do tej pory jedyną okazją do zrobienia zakupów w Primarku przez Polaków były zagraniczne wycieczki. Jest ona bowiem dostępna w Wielkiej Brytanii, Holandii, Belgii, Francji, Austrii, a nawet Stanach Zjednoczonych

Primark

Primark został założony w 1969 roku w Dublinie przez Arthura Ryana. Marka zajmuje się detaliczną sprzedażą ubrań i dodatków. Po stosunkowo szybko zdobytej popularności w rodzimej Irlandii, Primark rozpoczął ekspansję – pierwsze zagraniczne oddziały firmy powstały na terenie Zjednoczonego Królestwa. Dziś sieć ma ponad 350 lokali na terenie Europy oraz Stanów Zjednoczonych. Zakupów w Primarku możemy dokonać m.in. w Paryżu, Londynie, Barcelonie, Wiedniu, Berlinie i Lizbonie. Po drugiej stronie Atlantyku znajdziemy 9 sklepów marki, które jednak zlokalizowane są jedynie na wschodnim wybrzeżu. W USA zakupy zrobimy więc w Nowym Jorku, Bostonie oraz Filadelfii. Na świecie Primark ma wielu oddanych klientów. Najlepszym dowodem na popularność marki jest incydent, do którego doszło podczas otwarcia ich lokalu w Madrycie – rozemocjonowany tłum wyważył wówczas drzwi do nowootwartego sklepu.

W Irlandii sieć nosi nazwę Penneys, jednakże nie może używać jej poza obszarem tego kraju. Powodem jest obecność na rynku brytyjskim marki J.C. Penney, która zastrzegła sobie prawo do wyłącznego używania nazwy. Tak więc władze Primarka zmuszone były rozszerzać swoją działalność poza granicami Irlandii pod innym szyldem.

W ofercie sieci znajdują się różnego rodzaju tekstylia, takie jak ubrania damskie, męskie oraz dziecięce, jak również obuwie, dodatki oraz artykuły gospodarstwa domowego. Marka opiera się na filozofii zakładającej najlepszą jakość produktów przy jednoczesnym zachowaniu niskich cen. Najwyższa półka cenowa asortymentu w przeliczeniu na polską walutę nie przekracza 50 złotych.

Primark wchodzi do Polski

Podobno Primark ma otworzyć w Polsce aż cztery lokale. Jeden z nich ma znajdować się w warszawskiej Galerii Młociny, natomiast inny oddział będzie miał swoją siedzibę w Krakowie – budynku, w którym niegdyś funkcjonował market budowlany. Informacja nie została jeszcze potwierdzona przez przedstawicieli firmy, jednak fani zakupów z pewnością już zacierają ręce. I chociaż wśród niektórych pojawiły się obawy, czy polskie ceny produktów sieci utrzymają zachodnie standardy, jest to niemalże pewne. Jak twierdzą eksperci, tak znana marka nie mogłaby sobie pozwolić na zrezygnowanie z tego, co czyni ją tak rozpoznawalną – niskich cen.

Inne szczegóły wejścia sieci Primark do Polskie nie są na razie znane, jednak powinny pojawić się wkrótce.

Na jakie zagraniczne marki czekają Polacy?

Primark to jedna z kilku światowej sławy marek, które w ostatnim czasie zdecydowały się rozpocząć swoją działalność w Polsce. W 2016 roku zadebiutowała u nas amerykańska sieć sklepów odzieżowych Forever 21. Jej produkty są szczególnie uwielbiane przez młodych ludzi, bowiem to właśnie oni są głównym targetem firmy. I chociaż zagraniczne marki zdają się patrzeć na polski rynek z coraz większym optymizmem, nasi rodacy wciąż muszą nieco poczekać na szereg znanych światowych firm.

Banana Republic

To amerykańska marka odzieżowa założona w 1978 roku przez małżeństwo Mela i Patricie Ziegler. Para znana była ze swego zamiłowania do egzotycznych podróży i właśnie w oparciu o swoją największą pasję zbudowali filozofię firmy. Swój pierwszy sklep otworzyli w północnej Kalifornii. Banana Republic na początku swojej działalności niewątpliwie wyróżniało się na tle konkurencji – ich katalogi były ręcznie malowane i przedstawiały rozmaite podróżnicze historie, natomiast lokale pod szyldem firmy swoją stylistyką nawiązywały do afrykańskich safari. W 1983 roku firma została jednak kupiona przez GAP Inc. i całkowicie zmieniła swoją filozofię. Egzotyczne odniesienia zastąpione zostały przez dużo prostsze, a jednocześnie bardziej luksusowe projekty. Obecnie ich ceny mogą być porównywane z asortymentem hiszpańskiej sieci Zara.

Marka początkowo ograniczała swoją działalność do terenów Ameryki Północnej – w samym USA ma już ponad 400 oddziałów. W 2005 roku Banana Republic postanowiło podbić nieco bardziej odległe miejsca na mapie świata i otworzyła lokal w Tokio. Obecnie firma prowadzi ponad 700 sklepów na całym świecie. Od jakiegoś czasu jednak boryka się ze słabszymi wynikami sprzedaży, przez które w 2016 roku była zmuszona ogłosić planowane zamknięcie wszystkich oddziałów funkcjonujących na terenie Wielkiej Brytanii. W Polsce produkty sygnowane metką Banana Republic można znaleźć jak na razie jedynie na platformie Zalando.

Old Navy

Kolejna sieć pozostająca własnością koncernu GAP Inc. Powstała w 1994 roku w Kalifornii. Old Navy od początku swojej działalności stawiał na jak najbardziej przystępne ceny. Marka jest skierowana głównie do ludzi młodych oraz przedstawicieli klasy średniej. Początkowo wyglądem lokali sieć chciała nawiązywać do swojej nazwy – sklepy miały więc być utrzymane w militarnej stylistyce. Pomysł dość szybko porzucono, jednak część lokali Old Navy wyglądem przypomina nieco magazyny.

Marka została stworzona jako tańszy odpowiednik sklepów GAP. Oferowane przez nich ubrania są nie tylko atrakcyjne pod względem cenowym, ale również podążają za współczesnymi trendami. Old Navy oprócz produktów damskich i męskich posiada również działy dziecięce i niemowlęce, a także szeroką ofertę dodatków. Jednym z najbardziej rozpoznawalnych produktów firmy są klapki plażowe, tzw. japonki. Marka posiada obecne ponad 1100 oddziałów.

Urban Outfitters

To amerykańska firma, która w swoim asortymencie posiada zarówno odzież, jak również kosmetyki, akcesoria wnętrzarskie i multimedialne. Powstała w 1970 roku w amerykańskiej Filadelfii i od tej pory nieustannie zdobywa kolejnych fanów. Urban Outfitters jest skierowany głównie do młodych ludzi, natomiast ich działalność w dużej mierze opiera się na sprzedaży produktów własnych marek.

I chociaż firma ma wielu miłośników na całym świecie, posiada również zbliżoną liczbę zagorzałych krytyków. A wszystko to przez liczne kontrowersje, jakie wywoływały niektóre jej produkty czy też kampanie marketingowe. Przez do końca nieprzemyślane projekty w ofercie Urban Outfitters w przeszłości pojawiały się na przykład produkty promujące spożywanie alkoholu wśród nieletnich czy też obrażające niektóre kultury. Mimo licznych skandali na koncie, marka wciąż cieszy się dużą popularnością i obecnie prowadzi ponad 400 sklepów m.in. w USA, Kanadzie, Szwecji, Hiszpanii i Pakistanie. W Polsce jak na razie produkty Urban Outfitters nie są dostępne.

Uniqlo

Uniqlo to japońska sieć odzieżowa, która szturmem podbiła Kraj Kwitnącej Wiśni. Swój pierwszy lokal marka otworzyła w 1998 roku, po to by zaledwie trzy lata później posiadać w sumie 500 oddziałów na terenie całej Japonii. Wówczas władze Uniqlo podjęły decyzję o otwarciu lokali za granicą. W 2002 roku powstały oddziały firmy w Szanghaju oraz Londynie.

Filozofia Uniqlo opiera się przede wszystkim na klasycznych i funkcjonalnych projektach. Jednocześnie marka stara się nadążać za współczesnymi trendami, tak więc ich ubrania są nie tylko wygodne, ale też designerskie. Wszystkie produkty marki Uniqlo mają odzwierciedlać charakter współczesnych Japończyków, styl – pozostawać kreatywny, a jednocześnie zrównoważony i starannie zaplanowany.

1.Crew

To amerykańska multibrandowa sieć, która w swojej ofercie posiada szeroki asortyment ubrań, dodatków i biżuterii. Została założona w 1947 roku i od tej pory dorobiła się ponad 575 lokali, m.in. w Chinach, Kanadzie i Wielkiej Brytanii. Głównym założeniem marki są niestandardowe połączenia fasonów, wzorów i stylów. Tak więc według ich filozofii ubrania o klasycznym fasonie i kroju, rzeczy ponadczasowe powinny być łączone z oryginalnymi i krzykliwymi dodatkami.

Jak możemy przeczytać na stronie internetowej marki, ich projektanci nie boją się używania w swoich produktach rozmaitych wzorów i kolorów, zestawiania eleganckich garniturów z trampkami czy też odrobiny artystycznego nieładu. Według firmy nie istnieje jeden właściwy sposób na noszenie ubrań, dlatego stawiają na odważne i niekonwencjonalne połączenia oraz materiały z najróżniejszych stron świata – japońską bawełnę, irlandzki len czy też włoską wełnę. Polscy miłośnicy kreatywnych ubraniowych zestawień na razie mogą nabyć projekty J. Crew za pośrednictwem platformy Zalando.

Inne znane sieci odzieżowe

Sklepów, w których Polacy z chęcią zrobiliby zakupy jest naprawdę dużo. Wielu z pewnością ucieszyłoby się z możliwości zrobienia zakupów w jednym ze sklepów tureckiej sieci Koton – która przez niektórych bywa porównywania do marki H&M. Ta założona w 1988 roku w Stambule firma odzieżowa ma już ponad 360 oddziałów na całym świecie. A skoro już mowa o H&M, to koncern jest również właścicielem innej popularnej firmy odzieżowej – Cheap Monday, znanej z wyrobów dżinsowych utrzymanych zazwyczaj w rockowym stylu. Z pewnością mile widziana byłyby również sklepy pod szyldem Lefties. Początkowo miały one funkcjonować jako outlet Zary, Bershki i Stradivariusa – sieci odzieżowych należących do koncernu Inditex. Jednak z czasem Lefties poszerzyło swoją ofertę o własne projekty.

 

Olga Konarzycka


Komentarze (0) Komentujesz jako - [zmień]

aby dodać komentarz, wpisz swój adres e-mail

WPROWADŹ SWOJE DANE, ABY DODAĆ KOMENTARZ

lub

Brak komentarzy. Twój może być pierwszy.

Zobacz wcześniejsze komentarze

Wróć