biznesowi
0
Jesteś zalogowany jako: Adam Kowalski
Wróć

Porzucić stare myślenie

17.09.2020

Odpowiednio zaprojektowana i przeprowadzona kampania marketingowa może być skutecznym sposobem na podtrzymanie dobrej sprzedaży w branży nieruchomości w warunkach gospodarki pandemicznej. Ważne jest jednak zachowywanie najwyższych standardów przez cały czas jej trwania – ewentualne błędy mogą łatwo obrócić się przeciwko nam – tak w skrócie można podsumować wnioski z drugiej edycji konferencji „F!RE Real Estate Marketing Forum 2020”, którą firma Nowy Adres S.A. zorganizowała w ubiegłym tygodniu w warszawskim hotelu Westin

To już druga w ostatnich tygodniach konferencja Nowego Adresu, która odbyła się w klasycznej, stacjonarnej formule. Organizator nie tylko spełnił wszystkie warunki, nałożone przez Radę Ministrów, ale zastosował również kilka autorskich rozwiązań mających zwiększyć bezpieczeństwo uczestników, jak np. przezroczyste przesłony oddzielające panelistów na scenie. Specjaliści od marketingu ze wszystkich sektorów branży nieruchomości dali się przekonać, że wydarzenie jest bezpiecznie – w sumie w F!RE 2020 wzięło udział ponad 120 osób!

Wysoka frekwencja podczas naszych konferencji stacjonarnych udowadnia nam, że mieliśmy rację powtarzając od początku pandemii, że nie wszystko da się załatwić w Internecie. Ludzie chcą się spotykać, dyskutować twarzą w twarz, nawiązywać nowe znajomości. Dopinając sprawy organizacyjne na ostatni guzik można im to umożliwić, zachowując 100% bezpieczeństwo i komfort – mówi Bartosz Zeidler, prezes zarządu firmy Nowy Adres.

Nie każda firma musi przetrwać

Niekwestionowaną gwiazdą tegorocznej edycji F!RE była Zuza Skalska. Ma ona za sobą 20 lat kariery zawodowej, m.in. w Philips Design i w studiu projektowym VanBerlo. Od 2007 roku jest właścicielką 360Inspiration, marki specjalizującej się w analizie trendów, w obszarze szeroko rozumianych innowacji, designu i rozwoju biznesu. Skalska zwróciła uwagę uczestników konferencji, że pandemia koronawirusa będzie katalizatorem wielkich zmian w globalnym marketingu – według niej wiele firm nie przetrwa nadchodzącego spowolnienia gospodarczego. – Największym zagrożeniem w czasie turbulencji nie jest sama turbulencja, ale działanie według wczorajszej logiki – cytowała Petera Druckera Skalska. – Nie każda firma musi przetrwać. Jeśli chcesz budować centrum handlowe, to daj spokój – nikt tam nie będzie przychodził, tak jak nikt nie przychodził nawet przed pandemią. Wszyscy są już tu – mówiła Skalska, pokazując na smartfona. Według niej potrzeby tzw. pokolenia Z, czyli osób urodzonych w drugiej połowie lat 90. i po 2000 roku będą diametralnie różniły się od potrzeb starszych generacji, co będzie miało duży wpływ na rynek nieruchomości – możliwość współdzielenia będzie dalej wypierała potrzebę posiadania na własność, więcej osób będzie wolało wynajmować niż kupować. Całe pokolenie będzie dążyło do jeszcze większej mobilności, wspieranej przez dalszy rozwój aplikacji mobilnych, płatnego użytkowania (np. wprowadzane przez IKEA wypożyczalnie mebli) oraz… koronawirusa, który w wielu sektorach gospodarki wymusił pracę w domu w ramach systemu home office.

Kupujemy razem, ale decydują jak zwykle kobiety

Wielkim zainteresowaniem cieszył się również wykład dr Joanny Heidtman, zatytułowany Nowe mieszkanie – kto kupuje, a kto decyduje, czyli do kogo tak naprawdę mówimy w kampanii inwestycji mieszkaniowej?”. Ta uznana psycholog i socjolog wiedzę i doświadczenie zdobywała min. w University of South Carolina i Cornell University w USA, a na Uniwersytecie Jagiellońskim prowadziła badania dynamiki grup i sieci. Jest współzarządzającą w firmie doradczej Heidtman & Piasecki  i współzałożycielką Fundacji na rzecz Kapitału Intelektualnego.  

Porzucić stare myślenie - heidtman

Marzenia i wizje mieszkania snują częściej kobiety – potrafią sobie one znacznie lepiej wyobrażać, jak dane lokum może finalnie wyglądać po jego wykończeniu. Komunikują one te wizje swoim partnerom i dają impuls do działania, czy to  przez przeszukiwanie portali ogłoszeniowych, czy przez wyprawę do agencji nieruchomości. – mówiła dr Heidtman. – To kobiety stawiają najczęściej „kropkę nad i” w tym procesie decyzyjnym, ale jednocześnie potrafią tak rozmawiać ze swoimi partnerami, że uznają oni te decyzję za wspólną. Według cytowanych przez nią badań kobiety przywiązują większą wagę do jakości łazienki i kuchni – jeśli te pomieszczenia w proponowanym kształcie znajdą uznanie w oczach kobiety, aureola pozytywnej oceny rozciągana jest na całe mieszkanie.

Zielone nieruchomości to nie tylko marketingowy chwyt

Coraz większą rolę w marketingu nieruchomości będą odgrywać kwestie ekologiczne. Wraz z pogarszającym się stanem środowiska naturalnego i wzrostem świadomości społecznej w tym temacie, nabywcy, najemcy i użytkownicy będą przywiązywać większą wagę do zastosowania proekologicznych rozwiązań w ich budynkach i domagać się więcej przestrzeni zielonych w ich otoczeniu. Mówił o tym między innymi Rafał Kus, zastępca dyrektora generalnego Polskiego Związku Firm Deweloperskich. Zielone rozwiązania nie tylko mają wpływ na komfort użytkowników, ale również na ich portfele. Szacuje się, że 90 proc. wody opadowej jest bezpowrotnie tracone. Zielone i retencyjne dachy zatrzymują 70-90 proc. wody deszczowej, a jedna zielona ściana może schłodzić całą ścianę budynku od 4 do 12 st. Celsjusza. Panele fotowoltaiczne – choć drogie w  montażu – produkują całkowicie czystą energię, a koszt ich instalacji zwraca się średnio w pięć lat.

Porzucić stare myślenie - chill

Nowością podczas tegorocznej edycji F!RE Real Estate Marketing Forum były zamknięte prelekcje specjalne, gdzie w kameralnej, warsztatowej atmosferze trwały rozmowy o wąskich tematach i konkretnych narzędziach marketingowych, przede wszystkim tych internetowych. Umiejscowienie ich w chill-outowej strefie rozmów bezpośrednich, w wygodnych kanapach i designerskich fotelach było strzałem w dziesiątkę. Możliwość bezpośredniej wymiany doświadczeń z prelegentami w nieformalnej atmosferze przypadła uczestnikom F!RE do gustu – na wiele takich prelekcji zamkniętych zabrakło miejsc (obowiązywały wcześniejsze zapisy). Z pewnością wrócimy do tej formuły również w przyszłym roku!


Komentarze (0) Komentujesz jako - [zmień]

aby dodać komentarz, wpisz swój adres e-mail

WPROWADŹ SWOJE DANE, ABY DODAĆ KOMENTARZ

lub

Brak komentarzy. Twój może być pierwszy.

Zobacz wcześniejsze komentarze

Wróć