biznesowi
0
Jesteś zalogowany jako: Adam Kowalski
Wróć

Mieszkań nie da się wysłać kurierem

20.04.2020

Na pytania o funkcjonowanie na pierwotnym rynku mieszkaniowym w warunkach epidemii odpowiada Wojciech Duda, wiceprezes zarządu Duda Development.

Epidemia wpłynęła na wszystkie aspekty naszego życia. W jaki sposób firma Duda Development odpowiedziała na tę zupełnie nową sytuację?

Wojciech Duda: Możemy z dumą powiedzieć, że wśród poznańskich, a prawdopodobnie także polskich firm byliśmy jedną z pierwszych, które wprowadziły procedury bezpieczeństwa dla naszych pracowników i klientów. Ogólnodostępne żele antybakteryjne i instrukcje poprawnego mycia rąk były u nas na długo przed tym, nim odgórnie nakazano ich stosowanie. Co więcej, gdy tylko pojawiły się doniesienia o przypadkach wirusa w Polsce, postanowiliśmy, że nasz zespół będzie pracował w trybie home office, by nie narażać go na ryzyko związane z podróżą komunikacją miejską czy w ogóle wychodzeniem z domu.

Jakie działania podejmuje firma, aby kontynuować pracę w obecnych warunkach?

W.D.: Szybko wdrożone home office, dla wszystkich działów, z działem sprzedaży włącznie, było pierwszym krokiem. Ponieważ jednak pracujemy w branży, w której produktów nie da się wysłać kurierem, musieliśmy zastanowić się, jak pokazać nasze mieszkania i domy w sposób bezpieczny i odpowiedzialny. W tej chwili stawiamy na trzy rozwiązania, zależne od tego, na jakim etapie jest dana inwestycja. Po pierwsze: wirtualne spacery po makiecie multimedialnej, dostępne dla Diasfery Łódzkiej oraz poznańskiego Fyrtla Wilda. Po drugie: filmy dokładnie pokazujące wnętrza gotowych domów i spacery po osiedlach – mamy takie dla Morasko Park w Poznaniu i osiedla Nowe Złotniki w podpoznańskich Złotnikach. Po trzecie, i to jest opcja dostępna dla wszystkich domów i mieszkań, na teren których można już wejść, samodzielne zwiedzanie higienicznie przygotowanego lokalu ze zdalną asystą jednego z naszych specjalistów i specjalistek. Wszystkie te rozwiązania sprawiają, że nasi klienci wciąż mogą obejrzeć swoje przyszłe domy i mieszkania, jednocześnie stosując się do reguł #zostańwdomu.

Oglądanie lokalu to już dość zaawansowany etap podejmowania decyzji zakupowej: czy są jakieś inne działania promocyjne, które podejmujecie?

W. D.: Bardzo brakuje nam bezpośredniego kontaktu z klientami. Wszystkie wiosenne targi mieszkaniowe, które zawsze są świetną okazją, by porozmawiać, poznać potrzeby, opowiedzieć o ofercie czy informować i edukować naszych klientów o rozwoju naszej branży i oferty, zostały odwołane lub przełożone na inny termin. Postanowiliśmy więc stworzyć cykl informacyjnych vlogów, który nazwaliśmy akcją #Zachowaj_dystans. Cykl obejmuje wywiady z ekspertkami i ekspertkami z szeroko pojętej branży mieszkaniowej, nie tylko z naszej firmy. To niedługie, kilkunastominutowe produkcje, dostępne na naszym kanale YouTube i w innych mediach społecznościowych. W przystępny i atrakcyjny sposób objaśniają zmiany, jakie zaszły w różnych obszarach związanych z naszą branżą podczas epidemii.

Czy pandemia sprawiła, że Duda Development wprowadziło jakieś zmiany w swojej ofercie?

W.D.: Zdecydowaliśmy się na włączenie do naszej oferty nowej usługi, przygotowanej z myślą o inwestorach działających na rynku najmu: podziału mieszkań czteropokojowych na miniapartamenty. Każdy projekt takiego dzielonego mieszkania będzie wykonany indywidualnie, z uwzględnieniem sugestii i potrzeb osoby kupującej. To nasz sposób na to, by wyjść naprzeciw inwestorom dążącym do zwiększenia liczby źródeł dochodu z najmu. Usługę podziału na miniapartamenty udostępniliśmy dla Fyrtla Wilda w Poznaniu oraz Diasfery Łódzkiej.  


Komentarze (0) Komentujesz jako - [zmień]

aby dodać komentarz, wpisz swój adres e-mail

WPROWADŹ SWOJE DANE, ABY DODAĆ KOMENTARZ

lub

Brak komentarzy. Twój może być pierwszy.

Zobacz wcześniejsze komentarze

Wróć