Jeszcze nie zapisałeś żadnych ofert.
Kliknij w ikonkę teczki przy nieruchomości, która Cię zainteresowała i dodaj ją do aktówki.
Zaloguj się podając adres e-mail, aby zapisywać nieruchomości. Dzięki temu zawsze będziesz mógł do nich wrócić.
Jeśli pierwszy raz korzystasz z biznesowi.pl, poprowadzimy Cię krok po kroku przez rejestrację.
ZIEMIA, GRUNTY, DZIAŁKI, czyli wszystko o:
O tym dyskutowaliśmy podczas pierwszej edycji Forum Gruntów i Infrastruktury GRIN 2019.
Porównanie warunków rynkowych i prawnych przy nabywaniu gruntów w krajach UE.
prelekcja
Wszystko o działkach nadających się pod zabudowę w naszym kraju – oferta, dostępność i perspektywy powiększania tego zasobu w najbliższych latach.
WYKŁAD WPROWADZAJĄCY
Ceny gruntów inwestycyjnych w ostatnich latach wystrzeliły w górę. Działki w najbardziej atrakcyjnych lokalizacjach – zwłaszcza te nadające się pod zabudowę mieszkaniową – potrafią z kwartału na kwartał drożeć nawet o 12-15%. Czy ten szalony rajd można jakoś spowolnić?
PANEL DYSKUSYJNY
Sposobem na zwiększenie podaży gruntów ma być wprowadzona w ubiegłym roku ustawa o ułatwieniach w przygotowaniu i realizacji inwestycji mieszkaniowych, zwana potocznie lex deweloper. Wszystko wskazuje jednak na to, że ten akt prawny nie spełni pokładanych w nim nadziei. Jak zatem miasta mogą zmienić swoją politykę planowania przestrzennego, aby zadowoleni byli i mieszkańcy, i deweloperzy?
PANEL DYSKUSYJNY
Pewne są tylko śmierć i podatki – głosi stare porzekadło. Tylko jak te podatki płacić, gdy ustanawiające je przepisy są nieprecyzyjne i niekiedy sprzeczne?
PRELEKCJA
Uzbrojenie działki w komplet mediów potrafi znacząco podnieść jej rynkową atrakcyjność. Procedura ta może być jednak żmudna, czaso- i kapitałochłonna, a końcowy sukces nie jest gwarantowany. Jak robić to z głową?
PANEL DYSKUSYJNY
W obliczu zmniejszającej się podaży gruntów w najbardziej atrakcyjnych i pożądanych lokalizacjach wielu inwestorów kieruje wzrok na działki zabudowane, poprzemysłowe i zdegradowane, które można odpowiednio zrekultywować i zabudować ponownie. Inwestycja taka obarczona jest jednak ryzykiem na wielu polach – jak go uniknąć?
PANEL DYSKUSYJNY
Choć ostatnio grunty inwestycyjne sprzedają się znakomicie, nic nie stoi na przeszkodzie, aby nieco podnieść ich wycenę. Można to osiągnąć na kilka sposobów. Jak przygotować się do sprzedaży gruntu inwestycyjnego?
PANEL DYSKUSYJNY
Spółki Skarbu Państwa oraz samorządy lokalne dysponują ogromnymi areałami ziemi, które często pozostają niewykorzystane. Współpraca tych podmiotów z prywatnymi przedsiębiorcami często bywa problematyczna. Jak to zmienić?
PANEL DYSKUSYJNY
W 2018 roku polski system prawny dotyczący obrotu nieruchomościami przeszedł prawdziwą rewolucję. Jak odnaleźć się w gąszczu nowych przepisów?
PRELEKCJE
PRELEKCJA
Jest adwokatem i partnerem zarządzającym kancelarii Kucharski & Partners. Specjalizuje się w prawie nieruchomości, prawie budowlanym oraz doradztwie transakcyjnym. Oprócz znajomości kwestii prawnych, jest specjalistą w zakresie prawa podatkowego. Posiada ponad 15-letnie doświadczenie w doradztwie przy różnego rodzaju transakcjach nieruchomościowych, finansowych oraz transakcjach nabycia i sprzedaży spółek, w tym w szczególności obejmujących: nabycia gruntów, zagospodarowanie terenów na cele magazynowe, handlowe, biurowe oraz mieszkaniowe, strukturyzację korporacyjną transakcji, restrukturyzację, finansowanie projektów, umowy najmu powierzchni biurowych, handlowych i magazynowych.
Inżynier budownictwa, doktor nauk technicznych, wieloletni pracownik naukowy Katedry Nieruchomości Uniwersytetu Łódzkiego i Wydziału Budownictwa, Architektury i Inżynierii Środowiska Politechniki Łódzkiej; rzeczoznawca majątkowy nr uprawnień MGPiB 414. Wykładowca na studiach dziennych i podyplomowych z zakresu wyceny nieruchomości i organizacji procesu inwestycyjnego.
Uprawnienia do wyceny nieruchomości posiada od 1993 r.W latach 1994-2001 współorganizatorka i pierwsza pzewodnicząca Komisji Arbitrażowej przy Polskiej Federacji Stowarzyszeń Rzeczoznawców Majątkowych(PFSRM). W latach 1993-2006 założycielka i Prezes Łódzkiego Stowarzyszenia Rzeczoznawców Majątkowych, a obecnie Prezes Honorowy tego Stowarzyszenia.
Od 2004r do 2012 r. Przewodnicząca Rady Naukowo Programowej PFSRM. Posiada certyfikat Recognised European Valuer.
Jest inicjatorką i współautorką „Kierunków rozwoju zawodu rzeczoznawcy majątkowego”. Odznaczona najwyższym odznaczeniem PFSRM medalem Amicus de Rebus Peritorum Polonorum.
Od 1996r najpierw współwłaściciel firm VALOR Instytut Nieruchomości s.c. i VALOR Osługa Nieruchomości s.c. a obecnie właściciel firmy VALOR ADVISOR, która zajmuje się wyceną i doradztwem w zakresie nieruchomości.
Ukończył Politechnikę Warszawską. Posiada polskie uprawnienia rzeczoznawcy majątkowego (od 2002) oraz licencję pośrednika w obrocie nieruchomościami (od 2004). Recognized European Valuer (TEGoVA) od 2008. Certified Commercial Investment Member od 2014 r. Od 2013 roku członek RICS, od 2018 posiada tytuł Registered Valuer. Pracował m.in. w Starostwie Powiatu Warszawskiego i Urzędzie Miasta Stołecznego Warszawy, Hypovereinsbank i BPH Bank Hipoteczny. W 2008 r. założył i do dziś rozwija firmę Emmerson Evaluation. Sprawując od dnia powstania spółki funkcję prezesa. Odpowiedzialny za rekrutację i szkolenie wiodących pracowników spółki, pozyskanie kontraktów z kluczowymi klientami, organizację oddziałów spółki, wdrożenie procedur wewnętrznych, w tym procedur wyceny nieruchomości.
Od początku 2017 roku jest dyrektorem ds. zakupu gruntów w firmie Echo investment, gdzie specjalizuje się w nabywaniu gruntów pod realizację inwestycji deweloperskich we wszystkich segmentach aktywności spółki (mieszkania, biura, handel, mieszkania na wynajem). Praca na tym stanowisku obejmuje kompleksową realizację zakupów zgodnych ze strategią spółki w największych miastach Polski: Warszawie, Krakowie, Wrocławiu, Poznaniu, Łodzi, Trójmieście, Katowicach.
Wcześniejsze doświadczenie o podobnym profilu zdobywał jako Acquisition Manager w spółce HB REAVIS. Karol w latach 2007-2014 związany był ze spółką REAS, gdzie pracował między innymi jako dyrektor działu wycen i doradztwa deweloperskiego.
Trener biznesu i menedżer rozwoju biznesu z ponad 15-letnim doświadczeniem. Praktykę zdobywał w bankowości, ubezpieczeniach, wywiadzie gospodarczym oraz branży reklamowej w centralach takich firm jak mBank, Inteligo, PZU, Bisnode czy CRIF. Pracował i zarządzał wszystkimi kanałami sprzedaży: naziemnym, online, mobile i call center. Wprowadza na rynek nowe marki i innowacyjne modele biznesowe. Obecnie odpowiada za rozwój biznesu w firmie Cenatorium, która dostarcza innowacyjne usługi związane z informacją przestrzenną.
Specjalista z dziedziny finansów sektora mieszkaniowego z doświadczeniem krajowym oraz zagranicznym. Od roku 1994 jak Szef Projektu Rządu Polskiego i Banku Światowego Finansowania Budownictwa Mieszkaniowego współpracował blisko z deweloperami, bankami, oraz firmami budowlanymi w polskim sektorze mieszkaniowym wdrażając rynkowe zasady finansowania inwestycji mieszkaniowych oraz udzielania kredytów. Prowadził również studia nad systemami finansowania sektora mieszkaniowego w Polsce oraz innych krajach Europy Centralnej i Wschodniej. W latach 1990 – 92 pracował jako doradca premiera L.Balcerowicza nad zagadnieniami transformacji sektora mieszkaniowego. Od jesieni 1998 r. pracował jako doradca w Banku Śląskim ING zajmując się głównie kasą mieszkaniową oraz nowotworzonym bankiem hipotecznym. Od roku 2001 pracuje jako doradca prezesa w Narodowym Banku Polskim. Od roku 2006 kieruje zespołem realizującym program badania cen nieruchomości w miastach Polski z punktu widzenia stabilności sektora finansowego i polityki monetarnej. Są one prowadzone w ramach programu badań statystyki publicznej. Dr Jacek Łaszek jest profesorem w SGH w Warszawie, gdzie wykłada przedmioty związane z nieruchomościami oraz bankowością i ekonomią. Członek grupy roboczej ECB.
Od marca 2019 r. pracuje w spółce PFR Nieruchomości, która realizuje kapitałową część rządowego programu „Mieszkanie Plus”. Jest tam ekspertem w biurze komunikacji i marketingu oraz redaktorem naczelnym serwisu Infonjem.pl, w którym pisze o rynku najmu.
Wcześniej przez dwa lata był redaktorem naczelnym Muratorplus.pl, budowlanego serwisu dla profesjonalistów. Ponadto przez 25 lat był dziennikarzem „Gazety Wyborczej”, gdzie pracował w dziale ekonomicznym i zajmował się zagadnieniami związanymi z budownictwem i rynkiem nieruchomości.
Maciej Borsa – urbanista, zawodowo związany z planowaniem przestrzennym, polityką regionalną i rozwojem miast. Koordynator i współautor prac poświęconych urbanistyce, przemianom systemu planowania przestrzennego, partnerstwom i partycypacji społecznej w polityce rozwoju. Kierownik projektów badawczo-wdrożeniowych, propagator zintegrowanego zarządzania rozwojem, teledetekcji, urbanistyki społecznej. Przez wiele lat pracujący w strukturach rządu polskiego na stanowiskach kierowniczych lub doradczych oraz na wyższych uczelniach ekonomicznych i technicznych. Doktor habilitowany nauk technicznych, wiceprezes Towarzystwa Urbanistów Polskich. Profesor nadzwyczajny w Wyższej Szkole Technicznej w Katowicach.
Architektka i urbanistka, jest dyrektorką Biura Architektury i Planowania Przestrzennego. Ukończyła Wydział Architektury Politechniki Warszawskiej. W latach 2012-2015 pełniła funkcję wiceprezesa, a od 2015 do 2016 roku prezesa Oddziału Warszawskiego SARP. Zanim została architektem Warszawy, była członkiem-założycielem organizacji pozarządowej Odblokuj, która współpracuje z mieszkańcami w rewitalizacji przestrzeni miejskich.
Radca prawny. Przygodę z rynkiem nieruchomości rozpoczynał jako licencjonowany pośrednik w obrocie nieruchomościami. Następnie jako prawnik w Fundacji na Rzecz Kredytu Hipotecznego odpowiadał za zagadnienia deweloperskie i finansowanie nieruchomości. W CMS Cameron McKenna specjalizował się w obsłudze prawnej transakcji związanych z finansowaniem nieruchomości i restrukturyzacją. Jest autorem publikacji prasowych z zakresu ksiąg wieczystych, hipoteki i ustawy deweloperskiej oraz prelegentem na seminariach i szkoleniach dotyczących polskiego prawa nieruchomości, hipotecznego i finansowania nieruchomości. Brał udział w pracach legislacyjnych nad przygotowaniem tzw. ustawy deweloperskiej. Ukończył Prawo na Uniwersytecie Warszawskim. Jest także licencjonowanym syndykiem.
Doradca podatkowy, radca prawny, partner, szef Zespołu Nieruchomości w MDDP. Prowadzi projekty dotyczące inwestycji w nieruchomości położone w Polsce i innych krajach Europy Środkowej. Doradztwo w tym zakresie obejmuje wszelkie etapy działalności – od podjęcia decyzji i wyboru optymalnej formy prawnej dla inwestycji, poprzez bieżące doradztwo związane ze specyfiką branży deweloperskiej, aż po wyjście z inwestycji. Realizowała projekty dotyczące m. in.: sprzedaży udziałów w spółkach będącej właścicielami nieruchomości, przygotowaniu i wprowadzeniu na GPW spółek z branży nieruchomościowej, tworzeniu funduszy inwestycyjnych inwestujących w nieruchomości.
Radca prawny. Kieruje działem prawnym w międzynarodowej firmie deweloperskiej Asbud Group. Posiada ponad 17 – letnią praktykę w obsłudze prawnej podmiotów gospodarczych. Swoje doświadczenie w branży nieruchomości zdobywała doradzając spółkom Skarbu Państwa z sektora energetycznego oraz międzynarodowym firmom z rynku nieruchomości komercyjnych i hotelowych. Aktualnie zajmuje się w Asbud Group kompleksowym doradztwem prawnym w zakresie realizacji projektów mieszkaniowych wielorodzinnych i biurowych.
Geodeta z szerokim zakresem uprawnień zawodowych (nr uprawnień 21302, zakres 1,2 i 4) , posiadający ponad 12-letnie doświadczenie w obszarze nowoczesnej geodezji. Pasjonat technologii skanowania 3D oraz dronów. Absolwent Politechniki Warszawskiej wydziału Geodezji i Kartografii oraz Politechniki Radomskiej. Pośrednik w obrocie nieruchomościami. Dodatkowo prelegent, panelista wielu konferencji oraz wystąpień. Wykładowca uniwersytecki. Pan Łukasz prowadzi od kilku lat szkolenia specjalistyczne z zakresu pomiarów powierzchni, BIM, skaningu laserowego 3D, geodezji oraz międzynarodowych standardów. Przez ostanie 12 lat zrealizował liczne projekty w Polsce jak i zagranicą. Członek RICS, BOMA International oraz partner IPMS.
Ma blisko 20-letnie doświadczenie w dziedzinie gospodarowania energią. Specjalizuje się w takich obszarach, jak: klastry energii, elektromobilność, wytwarzanie i energetyczne wykorzystanie energii, technologie osadowe, odnawialne źródła energii, dystrybucja energii elektrycznej. Pracując w Aquanet S.A. na stanowisku głównego technologa ds. optymalizacji i wdrożeń, posiadł wiedzę dotyczącą procesów zachodzących w obiektach i sieciach należących do inwestora. Pełniąc funkcję prezesa zarządu Centrum Rozwoju Komunalnego S.A. był odpowiedzialny za opracowanie i wdrożenie strategii energetycznej miasta samowystarczalnego energetycznie – w ramach klastra energii. Obecnie pracuje w Wydziale Gospodarki Komunalnej Miasta Poznania jako zastępca dyrektora ds. infrastruktury technicznej.
Piotr Bojar jest doświadczonym managerem i doradcą od przeszło 20 lat związanym z szeroko pojętym rynkiem nieruchomości. Specjalizuje się w doradztwie transakcyjnym i inwestycyjnym we wszystkich segmentach rynku nieruchomości, ze szczególnym uwzględnieniem gruntów inwestycyjnych.
W trakcie swojej kariery zawodowej Piotr między innymi zarządzał holdingami inwestycyjnymi (Metropol Group, Oxford Group), pełnił również funkcje kierownicze w największych firmach doradczych (PwC, CBRE).
Piotr jest absolwentem Wydziału Prawa i Administracji UW, posiada również tytuł MBA nadany przez University of Minnesota, a także CCIM oraz RICS.
Z Capital Park związana jest od 2007 roku, w której pełni funkcję członka zarządu i dyrektor operacyjnej. Jest zaangażowana w największe projekty prowadzone przez Grupę, m.in. projekty biurowe Eurocentrum Office Complex i Royal Wilanów. Od 2009 roku jest również dyrektorem generalnym spółki należącej do Grupy Capital Park, której celem jest realizacja prestiżowego, wielofunkcyjnego projektu rewitalizacji dawnej fabryki Norblina w Warszawie. Kinga Nowakowska jest absolwentką paryskiej Sorbony na Wydziale Prawa, ze specjalizacją Prawo Międzynarodowe Biznesu.
Jest absolwentem Instytutu Architektury i Urbanistyki na Politechnice Łódzkiej i stypendystą Uniwersytetu Nauk Stosowanych w Moguncji. Przed objęciem funkcji Dyrektora Generalnego w BPI, w latach 2011-2016 był Członkiem Zarządu spółki TREI Real Estate Poland Sp. z o.o, gdzie odpowiadał za zarządzanie i rozbudowę portfolio składającego się z ponad 100 nieruchomości handlowych. Wcześniej (2009-2011) w zespole Raiffeisen Evolution Project Development na stanowisku Project Development Senior Professional odpowiadał za zakup nieruchomości, organizację i zarządzanie procesem inwestycyjnym centrów handlowych. Z Raiffeisen Evolution Project Development był związany również w latach 2006 -2008. Później (2008-2009) był Dyrektorem Technicznym i Członkiem Zarządu w spółce Chmielna Development należącej do Kulczyk Real Estate Holding. Mariusz Rodak pracował także jako architekt Grupy PORR / UBM w Warszawie i w Wiedniu oraz współpracował z firmami Epstein, Jankil, JPM Design & Build. Jest członkiem RICS oraz CCIM. Prywatnie jest mężem i ojcem trójki dzieci, interesuje się rolnictwem ekstensywnym i fotografią. Biegle mówi po niemiecku i angielsku.
Prof. Dr hab. Tomasz Stuczyński ma ponad 25-letnie doświadczenie w badaniach środowiskowych. Jego głównym obszarem zainteresowań jest monitorowanie środowiska oraz doradztwo w obszarze remediacji terenów zdegradowanych. Przeszedł wszystkie etapy kariery w instytucjach naukowych, prowadząc jednocześnie działalność biznesową, w obszarze badań środowiska. W 1992 roku dołączył do zespołu badawczego Laboratorium Chemii Środowiska j ARS USDA w Beltsville w stanie Maryland w USA, gdzie przeprowadził badania nad wpływem odpadów z procesów spalania na gleb. Obszar badań prowadzonych w USA obejmowały opracowanie tanich technologii rekultywacji terenów zanieczyszczonych metalami a także rozwój szybkich metod analitycznych do badań środowiskowych. W 2000 r. wraz z Dr Henrykiem Kuklą założył laboratorium badań środowiska Eko-Projekt. W ciągu kilku lat laboratorium stało się wiodącym i największym w kraju podmiotem oferującym pełny zakres analizy niezbędnej do oceny zanieczyszczenia wody, ścieków, gleby i powietrza. Od 2009 roku laboratorium należy do SGS, który jest największym globalnym podmiotem świadczącym usługi inspekcyjne i weryfikacyjne. W latach 2010–2013 pełnił funkcję dyrektora regionalnego SGS na kraje Europy Południowo-Wschodniej. W 2014 r. Otrzymał od Prezydenta RP tytuł profesora.
Obecnie kontynuuje pracę doradczą, a także wykłada różne przedmioty związane z monitorowaniem i oceną środowiska studentom kierunków architektura krajobrazu i gospodarka przestrzenna na KUL w Lublinie. Opublikował ponad 60 artykułów w recenzowanych czasopismach międzynarodowych – jego publikacje osiągnęły ponad 850 cytowań, a indeks h wynosi 15.
Od 11 lat licencjonowany pośrednik w obrocie nieruchomościami, absolwent Politechniki Śląskiej wydziału Zarządzania, Wyższej Szkoły Gospodarowania Nieruchomościami kierunek pośrednictwo, Szkoły Głównej Handlowej kierunek Zarządzanie E-biznesem. Doświadczenie zawodowe zdobywał na stanowiskach menadżerskich w strukturach spółek Agora S.A., miedzy innymi odpowiedzialny był za sprzedaż i rozwój serwisu Domiporta.pl. Pracował także jako szef sprzedaży w korporacjach Reach Local i New Media Ventures. W strukturach Home Broker aktywnie działa od listopada 2017 roku, gdzie objął stanowisko Dyrektora ds Rozwoju w e-baza.pl, a następnie od września 2018 roku objął stanowisko Dyrektora Departamentu Rynku Pierwotnego. Maciej jest także komentatorem rynkowym, który od wielu lat współpracuje z największymi mediami oraz jest prelegentem najważniejszych konferencji branży nieruchomości.
Specjalizuje się w transakcjach kupna/sprzedaży gruntów inwestycyjnych. Współpracuje z właścicielami gruntów, inwestorami oraz deweloperami poszukującymi działek pod projekty komercyjne i mieszkaniowe. Emil jest odpowiedzialny za poszukiwanie gruntów, wsparcie inwestorów w negocjacjach zakupowych, koordynację analizy due diligence, przygotowanie analizy rynku, analizy finansowej oraz analizy wykonalności.
W ostatnich dwunastu miesiącach uczestniczył w transakcjach sprzedaży gruntów o łącznej powierzchni przekraczającej 700 000 mkw., pozwalających na wybudowanie ponad 1.5 mln mkw. nowoczesnej powierzchni mieszkaniowej, biurowo – handlowej, magazynowej i hotelowej.
Przed dołączeniem do Colliers International Emil pracował dla: emFinanse Sp. z o.o. (część Grupy BRE Bank), Raiffeisen Bank Polska S.A., Bank BPH Hipoteczny oraz HypoVereinsbank. Emil jest absolwentem Wyższej Szkoły Zarządzania na kierunku Zarządzanie, ze szczególnym uwzględnieniem umiejętności negocjacyjnych oraz budowania relacji z klientami.
Dołączyła do zespołu JLL we wrześniu 2013 roku. Jako starszy konsultant w dziale gruntów inwestycyjnych oferuje strategiczne doradztwo w procesie kupna lub sprzedaży działek inwestycyjnych firmom aktywnym na rynku mieszkaniowym, biurowym, handlowym, hotelowym oraz zamieszkania zbiorowego. Joanna jest odpowiedzialna między innymi za wsparcie przy wyszukiwaniu i zakupie terenów inwestycyjnych, doradztwo w planowaniu wykorzystania danego terenu i nadaniu mu nowej funkcji, przygotowanie i prowadzenie procesu sprzedaży nieruchomości, w tym koordynację prac architektów i prawników zaangażowanych w projekt oraz zarządzanie dokumentacją. Jest absolwentką Uniwersytetu Warszawskiego oraz Instytutu Sciences Po Strasbourg, ukończyła również studia podyplomowe w Szkole Głównej Handlowej w zakresie Podstaw Prawno-Ekonomicznych Procesu Inwestycyjnego.
Manager z wieloletnim doświadczeniem zawodowym w branży inwestycji w nieruchomości. Z wykształcenia magister politologii oraz ekonomista. Praktyk biznesu, stworzył i nadzorował szereg programów inwestycyjnych dla klientów indywidualnych jak i biznesowych, odpowiedzialny za Departament Inwestycji i Rozwój w Universe Properties Group.
Associate Partner w Dziale Doradztwa Nieruchomościowego, który zajmuje się dostarczaniem kompleksowych usług doradczych na rynku nieruchomości.
Dominik posiada 22 lat doświadczenia w doradztwie, z których 16 ostatnich lat poświęcił w całości branży nieruchomości, pracując zarówno w Deloitte jak i międzynarodowych agencjach nieruchomościowych.
Dominik specjalizuje się w usługach brokerskich, obsłudze transakcji, działając zarówno po stronie sprzedającego jak i kupującego, usługach due diligence oraz negocjacjach, występuje także jako doradca w zakresie komercyjnych aspektów na rynku nieruchomości.
Ponadto, Dominik posiada bogate doświadczenie w kwestiach podatkowych w sektorze nieruchomości, w latach 2003-2011 był liderem zespołu nieruchomościowego w Dziale Doradztwa Podatkowego Deloitte.
Dominik ma wykształcenie ekonomiczne, posiada tytuł MRICS, CCIM (Certified Commercial Investment Member) oraz doradcy podatkowego.
Absolwent instytutów dziennikarstwa i stosunków międzynarodowych na Uniwersytecie Warszawskim. Z rynkiem nieruchomości związany od blisko 15 lat. Karierę zawodową zaczynał w firmie CEE Międzynarodowe Targi Warszawskie, później związany z miesięcznikiem branżowym „RNW – Miesięcznik Rynku Nieruchomości” (jako sekretarz redakcji i zastępca redaktora naczelnego). Specjalizuje się w zagadnieniach rynku powierzchni biurowych, handlowych i mieszkaniowych. Jego artykuły i analizy ukazywały się m. in. w dzienniku „Życie”, tygodniku „Wprost”, miesięcznikach „Forbes”, „Businessman.pl”, „Eurobuild CEE” i kwartalniku „CEE Commercial Property Guide”. Autor 25 programów konferencji z cyklu „Forum Rynku Nieruchomości”, „Biurowce w Polsce” i „Polski Rynek Mieszkaniowy”. Wieloletni redaktor naczelny półrocznika „Biurowce w Polsce”.
Żonaty, ma dwoje dzieci. Jego hobby to pływanie, współczesna literatura amerykańska i gry planszowe.
Prawnik i politolog, absolwent Uniwersytetu Kardynała Stefana Wyszyńskiego oraz Uniwersytetu Warszawskiego. Ekspert i wieloletni praktyk z zakresu zamówień publicznych. Ukończył również studia podyplomowe z zarządzania w administracji publicznej na Wyższej Szkole Zarządzania i Przedsiębiorczości im. L. Koźmińskiego w Warszawie. Od lutego 2016 do lutego 2018 roku był dyrektorem Departamentu Zezwoleń i Koncesji w Ministerstwie Spraw Wewnętrznych i Administracji. W MSWiA odpowiadał m.in. za udzielanie koncesji na wykonywanie działalności gospodarczej w zakresie wytwarzania i obrotu materiałami wybuchowymi, bronią i amunicją, w zakresie ochrony osób i mienia oraz wydawanie zezwoleń na nabycie nieruchomości przez cudzoziemców.
5 lutego 2018 roku prezes Rady Ministrów Mateusz Morawiecki powołał Krzysztofa Falkowskiego na stanowisko prezesa Agencji Mienia Wojskowego na okres 3-letniej kadencji. / albo: 5 lutego 2018 roku Krzysztof Falkowski został powołany przez prezesa Rady Ministrów Mateusza Morawieckiego na stanowisko prezesa Agencji Mienia Wojskowego.
Absolwent Katolickiego Uniwersytetu Lubelskiego, Politechniki Lubelskiej i University of Illinois w USA. W latach 1993–2007 zarządzał spółką odpowiedzialną za naprawę nawierzchni kolejowych i usługi ogólnobudowlane. W 2016 roku pełnił funkcję członka zarządu do spraw inwestycji w PKP Polskie Linie Kolejowe S.A. Od 2007 do 2013 roku był prezesem Portu Lotniczego Lublin S.A. W tym czasie spółka zrealizowała największą w województwie lubelskim i pierwszą na tę skalę inwestycję w Polsce po 1989 roku – budowę i uruchomienie międzynarodowego lotniska w Lublinie. Od 2014 roku był pełnomocnikiem Zarządu Województwa Lubelskiego ds. rozbudowy i modernizacji Centrum Onkologii Ziemi Lubelskiej, a następnie koordynatorem jego budowy. Zaangażowany m.in. w działalność Wspólnoty Polskiej, organizacji wspierającej Polonię na Wschodzie.
Doświadczony menedżer z wieloletnim doświadczeniem w wiodących, wielomilionowych organizacjach. Ekspert w zarządzaniu rozwojem nieruchomości na dużą skalę, głównie projektami mieszkaniowymi, biurowymi i handlowymi. Posiada udokumentowane osiągnięcia w prowadzonych restrukturyzacjach zadłużenia i reorganizacjach w zakresie działalności deweloperskiej.
Dyrektor Biura Strategii i Rozwoju w Polnord S.A. odpowiedzialny za rozwój nowych projektów deweloperskich i kreowanie długoterminowej strategii rozwoju spółki. W latach 2016-2018 pełnił funkcję dyrektora generalnego w Cesar RT Ltd. gdzie odpowiedzialny był za projekty o wielkości ok. 80 mln EUR, realizowane we współpracy z Komisją Europejską w dziedzinie bezpieczeństwa europejskiego. W latach 2005-2016 pełnił funkcję Prezesa Zarządu i dyrektora generalnego w Ekopark S.A. (firma deweloperska z sektora mieszkalno-biurowego) gdzie z sukcesem zarządzał realizacją między innymi referencyjnego projektu przy ul. Biały Kamień w Warszawie.
W latach 2004-2005 Wiceprezes Zarządu w Kraków Airport, odpowiedzialny m.in. za organizację nowego przedsiębiorstwa, kontakty z liniami lotniczymi, firmami obsługującymi, instytucjami finansowymi, lotnictwem wojskowym i cywilnym. W latach 1997 -2000 –Prezes w spółce Polskie szpitale prywatne S.A. zaangażowany w projekty w sektorze opieki zdrowotnej, w tym projekty zdrowia publicznego we współpracy z Philips Medical Systems.
Absolwent Uniwersytetu Jagiellońskiego Collegium Medicum w Krakowie , ukończył również podyplomowe studia menedżerskie w Harvard-Jagiellonian School of Public Health w Krakowie na kierunku „Organizacja opieki medycznej”, podyplomowe studia w zakresie zarządzania w szpitalu St. John Grande w Krakowie na kierunku „Zarządzanie w opiece zdrowotnej, zarządzanie zmianami, planowanie biznesowe w opiece zdrowotnej, organizacja placówek opieki zdrowotnej” oraz podyplomowe studia europejskie na Papieskim Uniwersytecie w Krakowie na kierunku „Struktura i historia Unii Europejskiej, instytucji europejskich, integracji europejskiej”
Jest radcą prawnym i wspólnikiem zarządzającym kancelarii JAKUBASZEK i Wspólnicy (JAKUBASZEK.Legal).
Do jego głównych obszarów specjalizacji należą szeroko rozumiane prawo obrotu nieruchomościami, finansowania projektów nieruchomościowych, fuzji i przejęć oraz regulacji korporacyjnych i zgodnościowych (corporate governence, compliance).
Jest absolwentem Wydziału Prawa i Administracji Uniwersytetu Warszawskiego (1999) oraz studiów w zakresie prawa angielskiego i europejskiego współorganizowanych przez University of Cambridge i Wydział Prawa i Administracji Uniwersytetu Warszawskiego, a także członkiem Okręgowej Izby Radców Prawnych w Warszawie, w tym od 2005 roku – radcą prawnym.
W latach 1996 – 2014 współpracował z szeregiem międzynarodowych kancelarii, natomiast od końca 2014 doradza klientom w ramach założonej przez siebie kancelarii.
Jest radcą prawnym wpisanym na listę radców prawnych przy Okręgowej Izbie Radców Prawnych w Warszawie i Associate w Greenberg Traurig Grzesiak. Aleksandra specjalizuje się w prawie nieruchomości i prawie spółek.
Obszar działalności Aleksandry Kaczmarek obejmuje w szczególności zagadnienia związane z: analizą stanu prawnego i faktycznego nieruchomości, użytkowaniem wieczystym, postępowaniami wieczystoksięgowymi i administracyjnymi, decyzjami administracyjnymi wydanymi w toku procesu inwestycyjnego, roszczeniami reprywatyzacyjnymi, inwestycjami infrastrukturalnymi, planowaniem przestrzennym, jak również umowami najmu powierzchni biurowych, magazynowych i komercyjnych.
Posiada doświadczenie w zakresie obsługi podmiotów polskich i zagranicznych, które wspierała w realizacji transakcji przeniesienia praw do nieruchomości, projektów budowlanych i nieruchomościowych oraz projektów inwestycyjnych. Aleksandra Kaczmarek zajmuje się świadczeniem usług prawnych związanych z bieżącym funkcjonowaniem spółek, jak również doradza klientom przy transakcjach fuzji i przejęć spółek.
Jest wykształconym w Niemczech i Francji adwokatem (Rechtsanwältin), uprawnionym do wykonywania zawodu zarówno w Polsce, jak i w Niemczech.
Specjalizuje się w prawie nieruchomości, transakcjach i restrukturyzacjach. Jej doświadczenie obejmuje w szczególności kompleksowe doradztwo w ramach transakcji nieruchomościowych, obsługę przedsięwzięć deweloperskich, strukturyzację i negocjację inwestycji hotelowych, obsługę banków
i funduszy nieruchomościowych.
Biegle włada językiem niemieckim, angielskim i francuskim, od wielu lat współpracuje ze Szkołą Prawa Niemieckiego przy UW i Fundacją Helsińską.
Jest specjalistą z dziedziny sektora mieszkaniowego z doświadczeniem krajowym. Pracuje w Narodowym Banku Polskim. Od roku 2006 r. prowadzi badanie rynku nieruchomości mieszkaniowych, gruntowych i komercyjnych (od 2013 r. w ramach Programu badań statystycznych statystyki publicznej). Analizuje sytuację na rynku mieszkaniowym, rynku najmu, koszty przeciętnej inwestycji deweloperskiej oraz sektor finansowy z nimi związany.
Jest ekspertem w dziedzinie analiz sektora mieszkaniowego. Absolwentka studiów licencjackich i magisterskich w Szkole Głównej Handlowej w Warszawie na kierunku Metody Ilościowe w Ekonomii i Systemy Informacyjne oraz równolegle specjalności międzykierunkowej Zarządzania nieruchomościami. W 2017 r. ukończyła też studia podyplomowe Zarządzania ryzykiem w instytucjach finansowych w Szkole Głównej Handlowej w Warszawie. W 2014 r. rozpoczęła studia doktorskie w Szkole Głównej Handlowej w Warszawie. Prowadzi badania teoretyczne nad zagadnieniem renty miejskiej i jej kwantyfikacji oraz badania empiryczne na głównych polskich rynkach nieruchomości. Jej zainteresowania badawcze koncentrują się na funkcjonowaniu rynków nieruchomości i ich regulacjach, w tym zwłaszcza planowaniu regionalnym oraz narzędziach ekonometrii przestrzennej.
Od roku 2012 Joanna Waszczuk pracuje w Narodowym Banku Polskim, w Wydziale Rynku Nieruchomości realizującym badania sektora nieruchomości w polskich miastach z punktu widzenia stabilności finansowej i polityki monetarnej. Badania te prowadzone są w ramach Programu Badań Statystycznych Statystyki Publicznej.
Doświadczenie zawodowe zdobywała uczestnicząc w wielu konferencjach i seminariach o zasięgu międzynarodowym. Autorka wielu artykułów naukowych publikowanych w czasopismach o zasięgu krajowym i międzynarodowym.
Jest specjalistą z dziedziny sektora mieszkaniowego z doświadczeniem krajowym. Pracuje w Narodowym Banku Polskim. Od roku 2006 r. prowadzi badanie rynku nieruchomości mieszkaniowych, gruntowych i komercyjnych (od 2013 r. w ramach Programu badań statystycznych statystyki publicznej). Analizuje sytuację na rynku mieszkaniowym, rynku najmu, koszty przeciętnej inwestycji deweloperskiej oraz sektor finansowy z nimi związany.
Doradca podatkowy, radca prawny, partner, szef Zespołu Nieruchomości w MDDP. Prowadzi projekty dotyczące inwestycji w nieruchomości położone w Polsce i innych krajach Europy Środkowej. Doradztwo w tym zakresie obejmuje wszelkie etapy działalności – od podjęcia decyzji i wyboru optymalnej formy prawnej dla inwestycji, poprzez bieżące doradztwo związane ze specyfiką branży deweloperskiej, aż po wyjście z inwestycji. Realizowała projekty dotyczące m. in.: sprzedaży udziałów w spółkach będącej właścicielami nieruchomości, przygotowaniu i wprowadzeniu na GPW spółek z branży nieruchomościowej, tworzeniu funduszy inwestycyjnych inwestujących w nieruchomości.
Piotr Bojar jest doświadczonym managerem i doradcą od przeszło 20 lat związanym z szeroko pojętym rynkiem nieruchomości. Specjalizuje się w doradztwie transakcyjnym i inwestycyjnym we wszystkich segmentach rynku nieruchomości, ze szczególnym uwzględnieniem gruntów inwestycyjnych.
W trakcie swojej kariery zawodowej Piotr między innymi zarządzał holdingami inwestycyjnymi (Metropol Group, Oxford Group), pełnił również funkcje kierownicze w największych firmach doradczych (PwC, CBRE).
Piotr jest absolwentem Wydziału Prawa i Administracji UW, posiada również tytuł MBA nadany przez University of Minnesota, a także CCIM oraz RICS.
Urbanista, zawodowo związany z planowaniem przestrzennym, polityką regionalną i rozwojem miast. Koordynator i współautor prac poświęconych urbanistyce, przemianom systemu planowania przestrzennego, partnerstwom i partycypacji społecznej w polityce rozwoju. Kierownik projektów badawczo-wdrożeniowych, propagator zintegrowanego zarządzania rozwojem, teledetekcji, urbanistyki społecznej. Przez wiele lat pracujący w strukturach rządu polskiego na stanowiskach kierowniczych lub doradczych oraz na wyższych uczelniach ekonomicznych i technicznych. Doktor habilitowany nauk technicznych, wiceprezes Towarzystwa Urbanistów Polskich. Profesor nadzwyczajny w Wyższej Szkole Technicznej w Katowicach.
Emil Domeracki specjalizuje się w transakcjach kupna/sprzedaży gruntów inwestycyjnych. Współpracuje z właścicielami gruntów, inwestorami oraz deweloperami poszukującymi działek pod projekty komercyjne i mieszkaniowe. Emil jest odpowiedzialny za poszukiwanie gruntów, wsparcie inwestorów w negocjacjach zakupowych, koordynację analizy due diligence, przygotowanie analizy rynku, analizy finansowej oraz analizy wykonalności.
W ostatnich dwunastu miesiącach uczestniczył w transakcjach sprzedaży gruntów o łącznej powierzchni przekraczającej 700 000 mkw., pozwalających na wybudowanie ponad 1.5 mln mkw. nowoczesnej powierzchni mieszkaniowej, biurowo – handlowej, magazynowej i hotelowej.
Przed dołączeniem do Colliers International Emil pracował dla: emFinanse Sp. z o.o. (część Grupy BRE Bank), Raiffeisen Bank Polska S.A., Bank BPH Hipoteczny oraz HypoVereinsbank. Emil jest absolwentem Wyższej Szkoły Zarządzania na kierunku Zarządzanie, ze szczególnym uwzględnieniem umiejętności negocjacyjnych oraz budowania relacji z klientami.
Karol Dzięcioł od początku 2017 roku jest dyrektorem ds. zakupu gruntów w firmie Echo investment, gdzie specjalizuje się w nabywaniu gruntów pod realizację inwestycji deweloperskich we wszystkich segmentach aktywności spółki (mieszkania, biura, handel, mieszkania na wynajem). Praca na tym stanowisku obejmuje kompleksową realizację zakupów zgodnych ze strategią spółki w największych miastach Polski: Warszawie, Krakowie, Wrocławiu, Poznaniu, Łodzi, Trójmieście, Katowicach.
Wcześniejsze doświadczenie o podobnym profilu zdobywał jako Acquisition Manager w spółce HB REAVIS. Karol w latach 2007-2014 związany był ze spółką REAS, gdzie pracował między innymi jako dyrektor działu wycen i doradztwa deweloperskiego.
Prawnik i politolog, absolwent Uniwersytetu Kardynała Stefana Wyszyńskiego oraz Uniwersytetu Warszawskiego. Ekspert i wieloletni praktyk z zakresu zamówień publicznych. Ukończył również studia podyplomowe z zarządzania w administracji publicznej na Wyższej Szkole Zarządzania i Przedsiębiorczości im. L. Koźmińskiego w Warszawie. Od lutego 2016 do lutego 2018 roku był dyrektorem Departamentu Zezwoleń i Koncesji w Ministerstwie Spraw Wewnętrznych i Administracji. W MSWiA odpowiadał m.in. za udzielanie koncesji na wykonywanie działalności gospodarczej w zakresie wytwarzania i obrotu materiałami wybuchowymi, bronią i amunicją, w zakresie ochrony osób i mienia oraz wydawanie zezwoleń na nabycie nieruchomości przez cudzoziemców.
5 lutego 2018 roku prezes Rady Ministrów Mateusz Morawiecki powołał Krzysztofa Falkowskiego na stanowisko prezesa Agencji Mienia Wojskowego na okres 3-letniej kadencji. / albo: 5 lutego 2018 roku Krzysztof Falkowski został powołany przez prezesa Rady Ministrów Mateusza Morawieckiego na stanowisko prezesa Agencji Mienia Wojskowego.
Od 11 lat licencjonowany pośrednik w obrocie nieruchomościami, absolwent Politechniki Śląskiej wydziału Zarządzania, Wyższej Szkoły Gospodarowania Nieruchomościami kierunek pośrednictwo, Szkoły Głównej Handlowej kierunek Zarządzanie E-biznesem. Doświadczenie zawodowe zdobywał na stanowiskach menadżerskich w strukturach spółek Agora S.A., miedzy innymi odpowiedzialny był za sprzedaż i rozwój serwisu Domiporta.pl. Pracował także jako szef sprzedaży w korporacjach Reach Local i New Media Ventures. W strukturach Home Broker aktywnie działa od listopada 2017 roku, gdzie objął stanowisko Dyrektora ds Rozwoju w e-baza.pl, a następnie od września 2018 roku objął stanowisko Dyrektora Departamentu Rynku Pierwotnego. Maciej jest także komentatorem rynkowym, który od wielu lat współpracuje z największymi mediami oraz jest prelegentem najważniejszych konferencji branży nieruchomości.
Architektka i urbanistka, jest dyrektorką Biura Architektury i Planowania Przestrzennego. Ukończyła Wydział Architektury Politechniki Warszawskiej. W latach 2012-2015 pełniła funkcję wiceprezesa, a od 2015 do 2016 roku prezesa Oddziału Warszawskiego SARP. Zanim została architektem Warszawy, była członkiem-założycielem organizacji pozarządowej Odblokuj, która współpracuje z mieszkańcami w rewitalizacji przestrzeni miejskich.
Jest radcą prawnym i wspólnikiem zarządzającym kancelarii JAKUBASZEK i Wspólnicy (JAKUBASZEK.Legal).
Do jego głównych obszarów specjalizacji należą szeroko rozumiane prawo obrotu nieruchomościami, finansowania projektów nieruchomościowych, fuzji i przejęć oraz regulacji korporacyjnych i zgodnościowych (corporate governence, compliance).
Jest absolwentem Wydziału Prawa i Administracji Uniwersytetu Warszawskiego (1999) oraz studiów w zakresie prawa angielskiego i europejskiego współorganizowanych przez University of Cambridge i Wydział Prawa i Administracji Uniwersytetu Warszawskiego, a także członkiem Okręgowej Izby Radców Prawnych w Warszawie, w tym od 2005 roku – radcą prawnym.
W latach 1996 – 2014 współpracował z szeregiem międzynarodowych kancelarii, natomiast od końca 2014 doradza klientom w ramach założonej przez siebie kancelarii.
Geodeta z szerokim zakresem uprawnień zawodowych (nr uprawnień 21302, zakres 1,2 i 4) , posiadający ponad 12-letnie doświadczenie w obszarze nowoczesnej geodezji. Pasjonat technologii skanowania 3D oraz dronów. Absolwent Politechniki Warszawskiej wydziału Geodezji i Kartografii oraz Politechniki Radomskiej. Pośrednik w obrocie nieruchomościami. Dodatkowo prelegent, panelista wielu konferencji oraz wystąpień. Wykładowca uniwersytecki. Pan Łukasz prowadzi od kilku lat szkolenia specjalistyczne z zakresu pomiarów powierzchni, BIM, skaningu laserowego 3D, geodezji oraz międzynarodowych standardów. Przez ostanie 12 lat zrealizował liczne projekty w Polsce jak i zagranicą. Członek RICS, BOMA International oraz partner IPMS.
Jest radcą prawnym wpisanym na listę radców prawnych przy Okręgowej Izbie Radców Prawnych w Warszawie i Associate w Greenberg Traurig Grzesiak. Aleksandra specjalizuje się w prawie nieruchomości i prawie spółek.
Obszar działalności Aleksandry Kaczmarek obejmuje w szczególności zagadnienia związane z: analizą stanu prawnego i faktycznego nieruchomości, użytkowaniem wieczystym, postępowaniami wieczystoksięgowymi i administracyjnymi, decyzjami administracyjnymi wydanymi w toku procesu inwestycyjnego, roszczeniami reprywatyzacyjnymi, inwestycjami infrastrukturalnymi, planowaniem przestrzennym, jak również umowami najmu powierzchni biurowych, magazynowych i komercyjnych.
Posiada doświadczenie w zakresie obsługi podmiotów polskich i zagranicznych, które wspierała w realizacji transakcji przeniesienia praw do nieruchomości, projektów budowlanych i nieruchomościowych oraz projektów inwestycyjnych. Aleksandra Kaczmarek zajmuje się świadczeniem usług prawnych związanych z bieżącym funkcjonowaniem spółek, jak również doradza klientom przy transakcjach fuzji i przejęć spółek.
Dołączyła do zespołu JLL we wrześniu 2013 roku. Jako starszy konsultant w dziale gruntów inwestycyjnych oferuje strategiczne doradztwo w procesie kupna lub sprzedaży działek inwestycyjnych firmom aktywnym na rynku mieszkaniowym, biurowym, handlowym, hotelowym oraz zamieszkania zbiorowego. Joanna jest odpowiedzialna między innymi za wsparcie przy wyszukiwaniu i zakupie terenów inwestycyjnych, doradztwo w planowaniu wykorzystania danego terenu i nadaniu mu nowej funkcji, przygotowanie i prowadzenie procesu sprzedaży nieruchomości, w tym koordynację prac architektów i prawników zaangażowanych w projekt oraz zarządzanie dokumentacją. Jest absolwentką Uniwersytetu Warszawskiego oraz Instytutu Sciences Po Strasbourg, ukończyła również studia podyplomowe w Szkole Głównej Handlowej w zakresie Podstaw Prawno-Ekonomicznych Procesu Inwestycyjnego.
Ma blisko 20-letnie doświadczenie w dziedzinie gospodarowania energią. Specjalizuje się w takich obszarach, jak: klastry energii, elektromobilność, wytwarzanie i energetyczne wykorzystanie energii, technologie osadowe, odnawialne źródła energii, dystrybucja energii elektrycznej. Pracując w Aquanet S.A. na stanowisku głównego technologa ds. optymalizacji i wdrożeń, posiadł wiedzę dotyczącą procesów zachodzących w obiektach i sieciach należących do inwestora. Pełniąc funkcję prezesa zarządu Centrum Rozwoju Komunalnego S.A. był odpowiedzialny za opracowanie i wdrożenie strategii energetycznej miasta samowystarczalnego energetycznie – w ramach klastra energii. Obecnie pracuje w Wydziale Gospodarki Komunalnej Miasta Poznania jako zastępca dyrektora ds. infrastruktury technicznej.
Ukończył Politechnikę Warszawską. Posiada polskie uprawnienia rzeczoznawcy majątkowego (od 2002) oraz licencję pośrednika w obrocie nieruchomościami (od 2004). Recognized European Valuer (TEGoVA) od 2008. Certified Commercial Investment Member od 2014 r. Od 2013 roku członek RICS, od 2018 posiada tytuł Registered Valuer. Pracował m.in. w Starostwie Powiatu Warszawskiego i Urzędzie Miasta Stołecznego Warszawy, Hypovereinsbank i BPH Bank Hipoteczny. W 2008 r. założył i do dziś rozwija firmę Emmerson Evaluation. Sprawując od dnia powstania spółki funkcję prezesa. Odpowiedzialny za rekrutację i szkolenie wiodących pracowników spółki, pozyskanie kontraktów z kluczowymi klientami, organizację oddziałów spółki, wdrożenie procedur wewnętrznych, w tym procedur wyceny nieruchomości.
Jest adwokatem i partnerem zarządzającym kancelarii Kucharski & Partners. Specjalizuje się w prawie nieruchomości, prawie budowlanym oraz doradztwie transakcyjnym. Oprócz znajomości kwestii prawnych, jest specjalistą w zakresie prawa podatkowego. Posiada ponad 15-letnie doświadczenie w doradztwie przy różnego rodzaju transakcjach nieruchomościowych, finansowych oraz transakcjach nabycia i sprzedaży spółek, w tym w szczególności obejmujących: nabycia gruntów, zagospodarowanie terenów na cele magazynowe, handlowe, biurowe oraz mieszkaniowe, strukturyzację korporacyjną transakcji, restrukturyzację, finansowanie projektów, umowy najmu powierzchni biurowych, handlowych i magazynowych.
Radca prawny. Kieruje działem prawnym w międzynarodowej firmie deweloperskiej Asbud Group. Posiada ponad 17 – letnią praktykę w obsłudze prawnej podmiotów gospodarczych. Swoje doświadczenie w branży nieruchomości zdobywała doradzając spółkom Skarbu Państwa z sektora energetycznego oraz międzynarodowym firmom z rynku nieruchomości komercyjnych i hotelowych. Aktualnie zajmuje się w Asbud Group kompleksowym doradztwem prawnym w zakresie realizacji projektów mieszkaniowych wielorodzinnych i biurowych.
Inżynier budownictwa, doktor nauk technicznych, wieloletni pracownik naukowy Katedry Nieruchomości Uniwersytetu Łódzkiego i Wydziału Budownictwa, Architektury i Inżynierii Środowiska Politechniki Łódzkiej; rzeczoznawca majątkowy nr uprawnień MGPiB 414. Wykładowca na studiach dziennych i podyplomowych z zakresu wyceny nieruchomości i organizacji procesu inwestycyjnego.
Uprawnienia do wyceny nieruchomości posiada od 1993 r. W latach 1994-2001 współorganizatorka i pierwsza pzewodnicząca Komisji Arbitrażowej przy Polskiej Federacji Stowarzyszeń Rzeczoznawców Majątkowych (PFSRM). W latach 1993-2006 założycielka i Prezes Łódzkiego Stowarzyszenia Rzeczoznawców Majątkowych, a obecnie Prezes Honorowy tego Stowarzyszenia.
Od 2004 do 2012 r. Przewodnicząca Rady Naukowo Programowej PFSRM. Posiada certyfikat Recognised European Valuer.
Jest inicjatorką i współautorką „Kierunków rozwoju zawodu rzeczoznawcy majątkowego”. Odznaczona najwyższym odznaczeniem PFSRM medalem Amicus de Rebus Peritorum Polonorum.
Od 1996 r. najpierw współwłaściciel firm VALOR Instytut Nieruchomości s.c. i VALOR Osługa Nieruchomości s.c. a obecnie właściciel firmy VALOR ADVISOR, która zajmuje się wyceną i doradztwem w zakresie nieruchomości.
Trener biznesu i menedżer rozwoju biznesu z ponad 15-letnim doświadczeniem. Praktykę zdobywał w bankowości, ubezpieczeniach, wywiadzie gospodarczym oraz branży reklamowej w centralach takich firm jak mBank, Inteligo, PZU, Bisnode czy CRIF. Pracował i zarządzał wszystkimi kanałami sprzedaży: naziemnym, online, mobile i call center. Wprowadza na rynek nowe marki i innowacyjne modele biznesowe. Obecnie odpowiada za rozwój biznesu w firmie Cenatorium, która dostarcza innowacyjne usługi związane z informacją przestrzenną.
Specjalista z dziedziny finansów sektora mieszkaniowego z doświadczeniem krajowym oraz zagranicznym. Od roku 1994 jak Szef Projektu Rządu Polskiego i Banku Światowego Finansowania Budownictwa Mieszkaniowego współpracował blisko z deweloperami, bankami, oraz firmami budowlanymi w polskim sektorze mieszkaniowym wdrażając rynkowe zasady finansowania inwestycji mieszkaniowych oraz udzielania kredytów. Prowadził również studia nad systemami finansowania sektora mieszkaniowego w Polsce oraz innych krajach Europy Centralnej i Wschodniej. W latach 1990 – 92 pracował jako doradca premiera L.Balcerowicza nad zagadnieniami transformacji sektora mieszkaniowego. Od jesieni 1998 r. pracował jako doradca w Banku Śląskim ING zajmując się głównie kasą mieszkaniową oraz nowotworzonym bankiem hipotecznym. Od roku 2001 pracuje jako doradca prezesa w Narodowym Banku Polskim. Od roku 2006 kieruje zespołem realizującym program badania cen nieruchomości w miastach Polski z punktu widzenia stabilności sektora finansowego i polityki monetarnej. Są one prowadzone w ramach programu badań statystyki publicznej. Dr Jacek Łaszek jest profesorem w SGH w Warszawie, gdzie wykłada przedmioty związane z nieruchomościami oraz bankowością i ekonomią. Członek grupy roboczej ECB.
Absolwent Katolickiego Uniwersytetu Lubelskiego, Politechniki Lubelskiej i University of Illinois w USA. W latach 1993–2007 zarządzał spółką odpowiedzialną za naprawę nawierzchni kolejowych i usługi ogólnobudowlane. W 2016 roku pełnił funkcję członka zarządu do spraw inwestycji w PKP Polskie Linie Kolejowe S.A. Od 2007 do 2013 roku był prezesem Portu Lotniczego Lublin S.A. W tym czasie spółka zrealizowała największą w województwie lubelskim i pierwszą na tę skalę inwestycję w Polsce po 1989 roku – budowę i uruchomienie międzynarodowego lotniska w Lublinie. Od 2014 roku był pełnomocnikiem Zarządu Województwa Lubelskiego ds. rozbudowy i modernizacji Centrum Onkologii Ziemi Lubelskiej, a następnie koordynatorem jego budowy. Zaangażowany m.in. w działalność Wspólnoty Polskiej, organizacji wspierającej Polonię na Wschodzie.
Z Capital Park związana jest od 2007 roku, w której pełni funkcję członka zarządu i dyrektor operacyjnej. Jest zaangażowana w największe projekty prowadzone przez Grupę, m.in. projekty biurowe Eurocentrum Office Complex i Royal Wilanów. Od 2009 roku jest również dyrektorem generalnym spółki należącej do Grupy Capital Park, której celem jest realizacja prestiżowego, wielofunkcyjnego projektu rewitalizacji dawnej fabryki Norblina w Warszawie. Kinga Nowakowska jest absolwentką paryskiej Sorbony na Wydziale Prawa, ze specjalizacją Prawo Międzynarodowe Biznesu.
Radca prawny. Przygodę z rynkiem nieruchomości rozpoczynał jako licencjonowany pośrednik w obrocie nieruchomościami. Następnie jako prawnik w Fundacji na Rzecz Kredytu Hipotecznego odpowiadał za zagadnienia deweloperskie i finansowanie nieruchomości. W CMS Cameron McKenna specjalizował się w obsłudze prawnej transakcji związanych z finansowaniem nieruchomości i restrukturyzacją. Jest autorem publikacji prasowych z zakresu ksiąg wieczystych, hipoteki i ustawy deweloperskiej oraz prelegentem na seminariach i szkoleniach dotyczących polskiego prawa nieruchomości, hipotecznego i finansowania nieruchomości. Brał udział w pracach legislacyjnych nad przygotowaniem tzw. ustawy deweloperskiej. Ukończył Prawo na Uniwersytecie Warszawskim. Jest także licencjonowanym syndykiem.
Absolwent instytutów dziennikarstwa i stosunków międzynarodowych na Uniwersytecie Warszawskim. Z rynkiem nieruchomości związany od blisko 15 lat. Karierę zawodową zaczynał w firmie CEE Międzynarodowe Targi Warszawskie, później związany z miesięcznikiem branżowym „RNW – Miesięcznik Rynku Nieruchomości” (jako sekretarz redakcji i zastępca redaktora naczelnego). Specjalizuje się w zagadnieniach rynku powierzchni biurowych, handlowych i mieszkaniowych. Jego artykuły i analizy ukazywały się m. in. w dzienniku „Życie”, tygodniku „Wprost”, miesięcznikach „Forbes”, „Businessman.pl”, „Eurobuild CEE” i kwartalniku „CEE Commercial Property Guide”. Autor 25 programów konferencji z cyklu „Forum Rynku Nieruchomości”, „Biurowce w Polsce” i „Polski Rynek Mieszkaniowy”. Wieloletni redaktor naczelny półrocznika „Biurowce w Polsce”.
Żonaty, ma dwoje dzieci. Jego hobby to pływanie, współczesna literatura amerykańska i gry planszowe.
Mariusz Rodak jest absolwentem Instytutu Architektury i Urbanistyki na Politechnice Łódzkiej i stypendystą Uniwersytetu Nauk Stosowanych w Moguncji. Przed objęciem funkcji Dyrektora Generalnego w BPI, w latach 2011-2016 był Członkiem Zarządu spółki TREI Real Estate Poland Sp. z o.o, gdzie odpowiadał za zarządzanie i rozbudowę portfolio składającego się z ponad 100 nieruchomości handlowych. Wcześniej (2009-2011) w zespole Raiffeisen Evolution Project Development na stanowisku Project Development Senior Professional odpowiadał za zakup nieruchomości, organizację i zarządzanie procesem inwestycyjnym centrów handlowych. Z Raiffeisen Evolution Project Development był związany również w latach 2006 -2008. Później (2008-2009) był Dyrektorem Technicznym i Członkiem Zarządu w spółce Chmielna Development należącej do Kulczyk Real Estate Holding. Mariusz Rodak pracował także jako architekt Grupy PORR / UBM w Warszawie i w Wiedniu oraz współpracował z firmami Epstein, Jankil, JPM Design & Build. Jest członkiem RICS oraz CCIM. Prywatnie jest mężem i ojcem trójki dzieci, interesuje się rolnictwem ekstensywnym i fotografią. Biegle mówi po niemiecku i angielsku.
Manager z wieloletnim doświadczeniem zawodowym w branży inwestycji w nieruchomości. Z wykształcenia magister politologii oraz ekonomista. Praktyk biznesu, stworzył i nadzorował szereg programów inwestycyjnych dla klientów indywidualnych jak i biznesowych, odpowiedzialny za Departament Inwestycji i Rozwój w Universe Properties Group.
Associate Partner w Dziale Doradztwa Nieruchomościowego, który zajmuje się dostarczaniem kompleksowych usług doradczych na rynku nieruchomości.
Dominik posiada 22 lat doświadczenia w doradztwie, z których 16 ostatnich lat poświęcił w całości branży nieruchomości, pracując zarówno w Deloitte jak i międzynarodowych agencjach nieruchomościowych.
Dominik specjalizuje się w usługach brokerskich, obsłudze transakcji, działając zarówno po stronie sprzedającego jak i kupującego, usługach due diligence oraz negocjacjach, występuje także jako doradca w zakresie komercyjnych aspektów na rynku nieruchomości.
Ponadto, Dominik posiada bogate doświadczenie w kwestiach podatkowych w sektorze nieruchomości, w latach 2003-2011 był liderem zespołu nieruchomościowego w Dziale Doradztwa Podatkowego Deloitte.
Dominik ma wykształcenie ekonomiczne, posiada tytuł MRICS, CCIM (Certified Commercial Investment Member) oraz doradcy podatkowego.
Prof. Dr hab. Tomasz Stuczyński ma ponad 25-letnie doświadczenie w badaniach środowiskowych. Jego głównym obszarem zainteresowań jest monitorowanie środowiska oraz doradztwo w obszarze remediacji terenów zdegradowanych. Przeszedł wszystkie etapy kariery w instytucjach naukowych, prowadząc jednocześnie działalność biznesową, w obszarze badań środowiska. W 1992 roku dołączył do zespołu badawczego Laboratorium Chemii Środowiska j ARS USDA w Beltsville w stanie Maryland w USA, gdzie przeprowadził badania nad wpływem odpadów z procesów spalania na gleb. Obszar badań prowadzonych w USA obejmowały opracowanie tanich technologii rekultywacji terenów zanieczyszczonych metalami a także rozwój szybkich metod analitycznych do badań środowiskowych. W 2000 r. wraz z Dr Henrykiem Kuklą założył laboratorium badań środowiska Eko-Projekt. W ciągu kilku lat laboratorium stało się wiodącym i największym w kraju podmiotem oferującym pełny zakres analizy niezbędnej do oceny zanieczyszczenia wody, ścieków, gleby i powietrza. Od 2009 roku laboratorium należy do SGS, który jest największym globalnym podmiotem świadczącym usługi inspekcyjne i weryfikacyjne. W latach 2010–2013 pełnił funkcję dyrektora regionalnego SGS na kraje Europy Południowo-Wschodniej. W 2014 r. Otrzymał od Prezydenta RP tytuł profesora.
Obecnie kontynuuje pracę doradczą, a także wykłada różne przedmioty związane z monitorowaniem i oceną środowiska studentom kierunków architektura krajobrazu i gospodarka przestrzenna na KUL w Lublinie. Opublikował ponad 60 artykułów w recenzowanych czasopismach międzynarodowych – jego publikacje osiągnęły ponad 850 cytowań, a indeks h wynosi 15.
Jest ekspertem w dziedzinie analiz sektora mieszkaniowego. Absolwentka studiów licencjackich i magisterskich w Szkole Głównej Handlowej w Warszawie na kierunku Metody Ilościowe w Ekonomii i Systemy Informacyjne oraz równolegle specjalności międzykierunkowej Zarządzania nieruchomościami. W 2017 r. ukończyła też studia podyplomowe Zarządzania ryzykiem w instytucjach finansowych w Szkole Głównej Handlowej w Warszawie. W 2014 r. rozpoczęła studia doktorskie w Szkole Głównej Handlowej w Warszawie. Prowadzi badania teoretyczne nad zagadnieniem renty miejskiej i jej kwantyfikacji oraz badania empiryczne na głównych polskich rynkach nieruchomości. Jej zainteresowania badawcze koncentrują się na funkcjonowaniu rynków nieruchomości i ich regulacjach, w tym zwłaszcza planowaniu regionalnym oraz narzędziach ekonometrii przestrzennej.
Od roku 2012 Joanna Waszczuk pracuje w Narodowym Banku Polskim, w Wydziale Rynku Nieruchomości realizującym badania sektora nieruchomości w polskich miastach z punktu widzenia stabilności finansowej i polityki monetarnej. Badania te prowadzone są w ramach Programu Badań Statystycznych Statystyki Publicznej.
Doświadczenie zawodowe zdobywała uczestnicząc w wielu konferencjach i seminariach o zasięgu międzynarodowym. Autorka wielu artykułów naukowych publikowanych w czasopismach o zasięgu krajowym i międzynarodowym.
Od marca 2019 r. pracuje w spółce PFR Nieruchomości, która realizuje kapitałową część rządowego programu „Mieszkanie Plus”. Jest tam ekspertem w biurze komunikacji i marketingu oraz redaktorem naczelnym serwisu Infonjem.pl, w którym pisze o rynku najmu.
Wcześniej przez dwa lata był redaktorem naczelnym Muratorplus.pl, budowlanego serwisu dla profesjonalistów. Ponadto przez 25 lat był dziennikarzem „Gazety Wyborczej”, gdzie pracował w dziale ekonomicznym i zajmował się zagadnieniami związanymi z budownictwem i rynkiem nieruchomości.
Jest wykształconym w Niemczech i Francji adwokatem (Rechtsanwältin), uprawnionym do wykonywania zawodu zarówno w Polsce, jak i w Niemczech.
Specjalizuje się w prawie nieruchomości, transakcjach i restrukturyzacjach. Jej doświadczenie obejmuje w szczególności kompleksowe doradztwo w ramach transakcji nieruchomościowych, obsługę przedsięwzięć deweloperskich, strukturyzację i negocjację inwestycji hotelowych, obsługę banków
i funduszy nieruchomościowych.
Biegle włada językiem niemieckim, angielskim i francuskim, od wielu lat współpracuje ze Szkołą Prawa Niemieckiego przy UW i Fundacją Helsińską.
Doświadczony menedżer z wieloletnim doświadczeniem w wiodących, wielomilionowych organizacjach. Ekspert w zarządzaniu rozwojem nieruchomości na dużą skalę, głównie projektami mieszkaniowymi, biurowymi i handlowymi. Posiada udokumentowane osiągnięcia w prowadzonych restrukturyzacjach zadłużenia i reorganizacjach w zakresie działalności deweloperskiej.
Dyrektor Biura Strategii i Rozwoju w Polnord S.A. odpowiedzialny za rozwój nowych projektów deweloperskich i kreowanie długoterminowej strategii rozwoju spółki. W latach 2016-2018 pełnił funkcję dyrektora generalnego w Cesar RT Ltd. gdzie odpowiedzialny był za projekty o wielkości ok. 80 mln EUR, realizowane we współpracy z Komisją Europejską w dziedzinie bezpieczeństwa europejskiego. W latach 2005-2016 pełnił funkcję Prezesa Zarządu i dyrektora generalnego w Ekopark S.A. (firma deweloperska z sektora mieszkalno-biurowego) gdzie z sukcesem zarządzał realizacją między innymi referencyjnego projektu przy ul. Biały Kamień w Warszawie.
W latach 2004-2005 Wiceprezes Zarządu w Kraków Airport, odpowiedzialny m.in. za organizację nowego przedsiębiorstwa, kontakty z liniami lotniczymi, firmami obsługującymi, instytucjami finansowymi, lotnictwem wojskowym i cywilnym. W latach 1997 -2000 –Prezes w spółce Polskie szpitale prywatne S.A. zaangażowany w projekty w sektorze opieki zdrowotnej, w tym projekty zdrowia publicznego we współpracy z Philips Medical Systems.
Absolwent Uniwersytetu Jagiellońskiego Collegium Medicum w Krakowie , ukończył również podyplomowe studia menedżerskie w Harvard-Jagiellonian School of Public Health w Krakowie na kierunku „Organizacja opieki medycznej”, podyplomowe studia w zakresie zarządzania w szpitalu St. John Grande w Krakowie na kierunku „Zarządzanie w opiece zdrowotnej, zarządzanie zmianami, planowanie biznesowe w opiece zdrowotnej, organizacja placówek opieki zdrowotnej” oraz podyplomowe studia europejskie na Papieskim Uniwersytecie w Krakowie na kierunku „Struktura i historia Unii Europejskiej, instytucji europejskich, integracji europejskiej”
Hotel InterContinental znajduje się w samym centrum stołecznego Śródmieścia, przy ulicy Emilii Plater 49. Lokalizację na mapie Google można sprawdzić tutaj.
Najbliższe stacje i przystanki komunikacji miejskiej to:
Do stacji kolejowej Warszawa Centralna można dojść w 5 minut. Rozkład jazdy pociągów dostępny jest tutaj.
Dojazd z Lotniska Chopina zajmuje około 20 minut. Rozkład lotów można znaleźć tutaj.
Dla uczestników Forum Gruntów i Infrastruktury GRIN 2019 stworzyliśmy sekcję indywidualnych spotkań Business in Progress.
Wiemy, że networking to dla Państwa jeden z najbardziej istotnych aspektów uczestnictwa w konferencjach branżowych – dlatego go Państwu ułatwiamy! Z pomocą opiekunów klienta można wybrać uczestników oraz ekspertów Forum i umówić się z nimi na spotkanie w specjalnie przygotowanej w tym celu sali.
Zapraszamy do kontaktu z Państwa opiekunem.
Konferencje organizowane przez Nowy Adres to doskonała okazja do nawiązania lub pielęgnowania kontaktów biznesowych. Obok mocnej merytoryki dajemy unikalną możliwość spotkania w jednym miejscu i w jednym czasie przedstawicieli wielu dziedzin, co sprawia, że czas spędzony na konferencji możesz wykorzystać tak, jak potrzebujesz.
Nasi prelegenci to praktycy rynku, dzięki temu wiedza przekazywana na wydarzeniu jest wiarygodna, aktualna i przydatna przy planowaniu Twoich kolejnych działań.
Przyjdź, posłuchaj, porozmawiaj!