Jeszcze nie zapisałeś żadnych ofert.
Kliknij w ikonkę teczki przy nieruchomości, która Cię zainteresowała i dodaj ją do aktówki.
Zaloguj się podając adres e-mail, aby zapisywać nieruchomości. Dzięki temu zawsze będziesz mógł do nich wrócić.
Jeśli pierwszy raz korzystasz z biznesowi.pl, poprowadzimy Cię krok po kroku przez rejestrację.
Omówienie ostatnich zmian ustawowych.
Analiza wpływu nowelizacji na zachowania inwestorów.
Praktyczne wskazówki zastosowań.
Dziękujemy za udział w pierwszej edycji Forum Prawa Nieruchomości FLEX.
Poniżej znajdą Państwo program paneli dyskusyjnych i prezentacji Forum Prawa Nieruchomości FLEX 2018.
Żeby poznać szczegóły wybranego punktu, wystarczy kliknąć w jego tytuł.
Mecenas Paweł Kuglarz
Gość Specjalny
Proces przekształcenia użytkowania we własność z perspektywy dewelopera.
Ostatnie zmiany w ustawie deweloperskiej oraz ich wpływ na rynek.
prezentacja
Standardy umów z klientami indywidualnymi w procesie sprzedaży lokali mieszkalnych.
Jak na zmiany w prawie reagują inwestorzy. The Polish Real Estate Guide 2019 – wnioski robocze z prac nad raportem.
Proces inwestycyjny oczami inwestora – różnice i podobieństwa między polskimi i zagranicznymi procedurami.
Perspektywa Europy Środkowo-Wschodniej.
Proces przekształcenia użytkowania we własność z perspektywy dewelopera.uzyskiwania decyzji – aspekty praktyczne na podstawie doświadczeń własnych.
PANEL DYSKUSYJNY
Maciej Górka, absolwent Politechniki Śląskiej, Szkoły Głównej Handlowej i Wyższej Szkoły Gospodarowania Nieruchomościami, związany z rynkiem nieruchomości od 2005 roku. Posiada licencję Pośrednika w Obrocie Nieruchomościami. Swoje doświadczenie zawodowe budował jako pośrednik nieruchomości, szef sprzedaży, analityk i PR Manager portalu ogłoszeniowego Domiporta.pl. Współpracował też jako menadżer sprzedaży przy projekcie Freebee.pl oraz Reachlocal Poland. Obecnie Dyrektor Rynku Pierwotnego Home Broker SA.
Dr Mateusz Grabiec specjalizuje się w prawie nieruchomości i inwestycjach budowlanych.
Jego doświadczenie zawodowe obejmuje obsługę prawną na wszystkich etapach procesu realizacji
i komercjalizacji szerokiego zakresu inwestycji nieruchomościowych, w tym doradztwo w zakresie nabywania gruntów i rozporządzania nimi, zagospodarowania terenu z przeznaczeniem na biura, powierzchnie handlowe i budynki mieszkalne, opracowywania korporacyjnych struktur transakcji oraz najmu powierzchni handlowych i biurowych. Posiada również znaczące doświadczenie
w reprezentowaniu klientów w postępowaniach sądowych. W ramach praktyki zawodowej. Mateusz Grabiec doradzał również przy realizacji projektów infrastrukturalnych, świadcząc usługi prawne
w zakresie partnerstwa publiczno-prywatnego, prawa zamówień publicznych i koncesji na roboty budowlane.
Notariusz, delegat Krajowej Rady Notarialnej w Radzie Notariatów Unii Europejskiej (CNUE) – grupa Prawo Nieruchomości oraz w Europejskiej Sieci Notarialnej – The European Notarial Network (ENN), Rzecznik Prasowy Rady Izby Notarialnej w Warszawie oraz członek tej Rady, autorka/współautorka publikacji książkowych Wydawnictwa CH Beck z dziedziny prawa handlowego i cywilnego oraz publikacji prawniczych dla przedsiębiorców w prasie branżowej (Rzeczpospolita, Gazeta Prawna), doświadczony szkoleniowiec z zakresu prawa nieruchomości, prawa handlowego oraz cywilnego.
Jest wykształconym w Niemczech i Francji adwokatem (Rechtsanwältin), uprawnionym do wykonywania zawodu zarówno w Polsce, jak i w Niemczech.
Specjalizuje się w prawie nieruchomości, transakcjach i restrukturyzacjach. Jej doświadczenie obejmuje w szczególności kompleksowe doradztwo w ramach transakcji nieruchomościowych, obsługę przedsięwzięć deweloperskich, strukturyzację i negocjację inwestycji hotelowych, obsługę banków
i funduszy nieruchomościowych.
Biegle włada językiem niemieckim, angielskim i francuskim, od wielu lat współpracuje ze Szkołą Prawa Niemieckiego przy UW i Fundacją Helsińską.
Piotr jest menedżerem i radcą prawnym w Ernst & Young Law Tałasiewicz, Zakrzewska i Wspólnicy sp. k. Zarządza zespołem prawa nieruchomości w EY.
Ukończył Wydział Prawa, Administracji i Ekonomii na Uniwersytecie Wrocławskim i od 2012 jest radcą prawnym przyjętym do Warszawskiego Oddziału Krajowej Rady Radców Prawnych. Do zespołu prawnego EY dołączył w 2014. Wcześniej, w latach 2008-2014, pracował w wiodących polskich kancelariach, doradzając i uczestnicząc w negocjacjach z międzynarodowymi zespołami prawników. Jego doświadczenie obejmuje również doradztwo z zakresu prawa nieruchomościowego i inwestycyjnego.
Piotr specjalizuje się w prawnym opracowywaniu transakcji nieruchomościowych, w tym transakcji typu asset deal i share deal. Brał udział w wielu projektach związanych z rynkiem nieruchomości: przeprowadzaniu due diligence, transakcjach zakupu, doradztwie w procesie lokalizacji, przekształceniu użytkowania wieczystego we własność, roszczeniach reprywatyzacyjnych, komercjalizacji obiektów biurowych.
Piotr doradzał jednemu z największych międzynarodowych funduszy inwestycyjnych w procesie due diligence i transakcji obejmującym 8 budynków biurowych w Łodzi, Gdańsku i Warszawie o wartości ponad 189 milionów euro.
Ostatnie zmiany w ustawie deweloperskiej oraz ich wpływ na rynek.
PANEL DYSKUSYJNY
Jest partnerem odpowiedzialnym za praktykę nieruchomości w warszawskim biurze kancelarii Schoenherr. Specjalizuje się w opracowywaniu struktur i negocjowaniu transakcji nabywania i zbywania nieruchomości oraz realizacji i finansowania projektów inwestycyjnych. Zajmuje się także negocjowaniem umów najmu i leasingu nieruchomości oraz doradztwem przy ustalaniu zasad zarządzania nieruchomościami. Jest specjalistą w zakresie restrukturyzacji międzynarodowych grup kapitałowych działających na rynku nieruchomości oraz fuzji i przejęć na tym rynku. Agata ma ponad 20-letnie doświadczenie we współpracy z polskimi i zagranicznymi inwestorami i deweloperami komercyjnymi i mieszkaniowymi oraz podmiotami z sektora usług finansowych.
Jest absolwentką wydziału ekonomii Akademii Ekonomicznej w Katowicach. Od 20 lat związana jest z bankowością korporacyjną. Posiada rozległe doświadczenie w finansowaniu nieruchomości komercyjnych i mieszkaniowych. Od 2009 roku kieruje zespołem zajmującym się strukturyzacją produktów kredytowych dla wiodących developerów i inwestorów w segmencie nieruchomości w Santander Bank Polska (wcześniej Bank Zachodni WBK). Zanim dołączyła do Banku Zachodniego WBK rozwijała swoją karierę w ING Banku Śląskim, BGŻ oraz DZ Bank.
Absolwentka Wydziału Prawa i Administracji Uniwersytetu Kardynała Stefana Wyszyńskiego w Warszawie. Członek Okręgowej Izby Adwokackiej w Warszawie. Specjalizuje się w realizacji projektów inwestycyjnych, w tym cywilnoprawnych i administracyjnoprawnych aspektach procesu inwestycyjnego, ze szczególnym uwzględnieniem zagadnień z dziedziny prawa budowlanego. Zajmuje się także doradztwem w zakresie sporządzania umów, w tym umów deweloperskich.
Notariusz z kilkunastoletnim doświadczeniem. Absolwent Wydziału Prawa i Administracji Uniwersytetu Wrocławskiego. Doktorant w Instytucie Nauk Prawnych Polskiej Akademii Nauk. Ukończył aplikacją sądową, a następnie odbył asesurę sądową. W latach 1999-2006 odbył aplikację notarialną i asesurę notarialną. Od 2006 roku prowadzi własną Kancelarię Notarialną w Warszawie. Od prawie 20 lat związany z praktyką obrotu nieruchomościami w zakresie czynności notarialnych. W praktyce notarialnej zajmuje się obsługą projektów nieruchomościowych mieszkaniowych, komercyjnych oraz indywidualnych.
Absolwentka Wydziału Prawa i Administracji Uniwersytetu Marii Curie-Skłodowskiej w Lublinie. Członek Okręgowej Izby Radców Prawnych w Warszawie. Od prawie 15 lat związana z obsługą projektów nieruchomościowych mieszkaniowych (deweloperskich), komercyjnych oraz indywidualnych. Zajmuje się także bieżącą obsługą prawną spółek, w tym negocjowaniem i obsługą umów kredytowych, umów najmu oraz wszelkich innych umów związanych z prowadzeniem procesu inwestycyjnego i zarządzaniem nieruchomościami. Posiada doświadczenie zarówno w pracy w kancelarii, jak i w samodzielnym świadczeniu usług doradztwa prawnego na rzecz podmiotów gospodarczych związanych przede wszystkim z rynkiem deweloperskim.
Przemówienia sprawiły, że życie wywróciło mu się do góry nogami i dzięki temu ma teraz cel w życiu, pracę i żonę. Przed publicznością czuje się jak ryba w wodzie, więc pomaga wygłaszać lepsze przemówienia ludziom, którzy chcą skuteczniej przekazywać swoją wiedzę lub inspirować innych. Mówca czerpiący wiele z TEDa. Organizator TEDxWroclaw. Podcaster. Założyciel Biura Mówców Spice, które pomaga w kontakcie ze świetnymi prelegentami. Zaangażowany w projekt pierwszej europejskiej analogowej bazy kosmicznej z zespołem Space Is More.
Ocena skutków prawnych po pierwszych miesiącach obowiązywania.
PANEL DYSKUSYJNY
Radca prawny. Przygodę z rynkiem nieruchomości rozpoczynał jako licencjonowany pośrednik w obrocie nieruchomościami. Następnie jako prawnik w Fundacji na Rzecz Kredytu Hipotecznego odpowiadał za zagadnienia deweloperskie i finansowanie nieruchomości. W CMS Cameron McKenna specjalizował się w obsłudze prawnej transakcji związanych z finansowaniem nieruchomości i restrukturyzacją. Jest autorem publikacji prasowych z zakresu ksiąg wieczystych, hipoteki i ustawy deweloperskiej oraz prelegentem na seminariach i szkoleniach dotyczących polskiego prawa nieruchomości, hipotecznego i finansowania nieruchomości. Brał udział w pracach legislacyjnych nad przygotowaniem tzw. ustawy deweloperskiej. Ukończył Prawo na Uniwersytecie Warszawskim. Jest także licencjonowanym syndykiem.
Architektka i urbanistka, jest dyrektorką Biura Architektury i Planowania Przestrzennego. Ukończyła Wydział Architektury Politechniki Warszawskiej. W latach 2012-2015 pełniła funkcję wiceprezesa, a od 2015 do 2016 roku prezesa Oddziału Warszawskiego SARP. Zanim została architektem Warszawy, była członkiem-założycielem organizacji pozarządowej Odblokuj, która współpracuje z mieszkańcami w rewitalizacji przestrzeni miejskich.
Obszar działalności Aleksandry Kaczmarek obejmuje w szczególności zagadnienia związane z: analizą stanu prawnego i faktycznego nieruchomości, użytkowaniem wieczystym, postępowaniami wieczystoksięgowymi i administracyjnymi, decyzjami administracyjnymi wydanymi w toku procesu inwestycyjnego, roszczeniami reprywatyzacyjnymi, inwestycjami infrastrukturalnymi, planowaniem przestrzennym, jak również umowami najmu powierzchni biurowych, magazynowych i komercyjnych. Posiada doświadczenie w zakresie obsługi podmiotów polskich i zagranicznych, które wspierała w realizacji transakcji przeniesienia praw do nieruchomości, projektów budowlanych i nieruchomościowych oraz projektów inwestycyjnych.
Radca prawny. Kieruje działem prawnym w międzynarodowej firmie deweloperskiej Asbud Group. Posiada ponad 17 – letnią praktykę w obsłudze prawnej podmiotów gospodarczych. Swoje doświadczenie w branży nieruchomości zdobywała doradzając spółkom Skarbu Państwa z sektora energetycznego oraz międzynarodowym firmom z rynku nieruchomości komercyjnych i hotelowych. Aktualnie zajmuje się w Asbud Group kompleksowym doradztwem prawnym w zakresie realizacji projektów mieszkaniowych wielorodzinnych i biurowych.
Standardy umów z klientami indywidualnymi w procesie sprzedaży lokali mieszkalnych.
PANEL DYSKUSYJNY
Współzałożyciel kancelarii KTP. Absolwent Wydziału Prawa i Administracji Uniwersytetu Warszawskiego. Od 2010 r. członek Izby Adwokackiej w Warszawie, wpisany na listę wykładowców prowadzących zajęcia dydaktyczne dla aplikantów adwokackich Izby Adwokackiej w Warszawie.
Specjalizuje się w prawie cywilnym, handlowym, nieruchomości i budownictwa. Świadczy doradztwo na rzecz przedsiębiorców na wszystkich etapach procesu inwestycyjnego, w zakresie transakcji sprzedaży nieruchomości (w tym budynków biurowych oraz centrów handlowych), przygotowania i negocjowania umów najmu, prowadzenia badań due diligence oraz sporządzania opinii prawnych. Doradza również przedsiębiorcom z różnych sektorów gospodarki. Reprezentuje klientów przy procesach restrukturyzacji przedsiębiorstw oraz fuzji i przejęć, w tym międzynarodowych. Pracował na rzecz wiodących deweloperów, banków, funduszy inwestycyjnych, ubezpieczycieli.
Posiada również wieloletnie doświadczenie w reprezentowaniu Klientów w postępowaniach przed sądami cywilnymi oraz administracyjnymi.
Jest absolwentką kierunku prawo, ukończyła studia na Wydziale Prawa i Administracji Uniwersytetu Warszawskiego, a następnie odbyła aplikację notarialną w Izbie Notarialnej w Warszawie. Doświadczenie zawodowe zdobywała w stołecznej kancelarii notarialnej od 2011 roku. W 2013 roku, po złożeniu egzaminu zawodowego, uzyskała status zastępcy notarialnego. Notariusz od 2015 roku, prowadzi kancelarię notarialną w Warszawie.
Ma kilkunastoletnie doświadczenie w praktyce prawa nieruchomości, prawa budowlanego, szeroko pojętego prawa cywilnego a także doświadczenie w zakresie prowadzenia transakcji M&A. Maciej zdobywał doświadczenie podczas pracy w kancelarii prawnej gdzie zajmował się między innymi obsługą prawną czterech renomowanych deweloperów działających na polskim rynku, a następnie jako in-house. Maciej jest absolwentem Uniwersytetu Warszawskiego; ukończył również kurs Centrum Prawa Brytyjskiego i Europejskiego oraz uzyskał tytuł Master – Droit des Affaires – Centrum Prawa Francuskiego.
Partner w Dziale Doradztwa Rynku Nieruchomości. Specjalizuje się w doradztwie rynku nieruchomości, zwłaszcza w zakresie wycen, analiz portfeli nieruchomości oraz doradztwa przy sprzedaży nieruchomości. Przeprowadza analizy nieruchomości na zlecenia dużych korporacji w całej Polsce, w ramach projektów dotyczących zarówno nieruchomości prywatnych jak i portfeli inwestycyjnych Klientów instytucjonalnych. W 1997 roku uzyskała tytuł Rzeczoznawcy Majątkowego. W 2001 roku została członkiem międzynarodowej organizacji doradców nieruchomości The Royal Institution of Chartered Surveyors (RICS), a w 2015 CCIM (Certified Commercial Investment Member).
Proces inwestycyjny oczami inwestora – różnice i podobieństwa między polskimi i zagranicznymi procedurami.
PANEL DYSKUSYJNY
Marketing i New Business Coordinator dla Grupy Rynku Nieruchomości EY. Jest odpowiedzialna za działania z zakresu koordynacji rozwoju biznesu, marketingu i PR, relacji z klientami oraz badania rynkowe. Posiada ponad 13 letnie doświadczenie w doradztwie dla rynku nieruchomości przede wszystkim mieszkaniowych.
Radca prawny i wspólnik zarządzający kancelarii JAKUBASZEK i Wspólnicy (JAKUBASZEK.Legal).
Do jego głównych obszarów specjalizacji należą szeroko rozumiane prawo obrotu nieruchomościami, finansowania projektów nieruchomościowych, fuzji i przejęć oraz regulacji korporacyjnych i zgodnościowych (corporate governence, compliance).
Jest absolwentem Wydziału Prawa i Administracji Uniwersytetu Warszawskiego (1999) oraz studiów w zakresie prawa angielskiego i europejskiego współorganizowanych przez University of Cambridge i Wydział Prawa i Administracji Uniwersytetu Warszawskiego, a także członkiem Okręgowej Izby Radców Prawnych w Warszawie, w tym od 2005 roku – radcą prawnym.
W latach 1996 – 2014 współpracował z szeregiem międzynarodowych kancelarii, natomiast od końca 2014 doradza klientom w ramach założonej przez siebie kancelarii.
Marcin Jakubaszek biegle włada językiem angielskim.
Doświadczony Manager z ponad piętnastoletnim doświadczeniem w branży nieruchomości i budownictwa w krajach Europy Środkowej i Wschodniej. Z sukcesem rozwinął segment biznesu mieszkaniowego Grupy Mota-Engil oraz zarządzał wielofunkcyjnymi zespołami w Polsce, na Słowacji, w Czechach, na Węgrzech oraz w Rumunii. Posiada dogłębną wiedzę na temat finansowania przedsiębiorstw, analizy i optymalizacji procesów biznesowych, a także restrukturyzacji w środowisku międzynarodowym.
Andre Martins ukończył wydział Ekonomii na Portugalskim Uniwersytecie Katolickim. Jest również absolwentem studiów podyplomowych w zakresie International Business na tej samej Uczelni.
Jest członkinią zespołu Panattoni Europe od stycznia 2007 roku, pełniąc funkcję dyrektora ds. operacyjnych i finansowych (Chief Operating & Financing Officer). Do podstawowych obowiązków Trojańskiej należy pozyskiwanie finansowania od kredytodawców i inwestorów, a także zarządzanie oraz kontrola finansowa i administracyjna działalności deweloperskiej Panattoni w Polsce. Przed dołączeniem do zespołu Panattoni Trojańska była pożyczkodawcą komercyjnym (BZ WBK – Grupa AIB, obecnie Grupa Santander) w obszarze rynku nieruchomości i kredytów komercyjnych.
Karina Trojańska ukończyła finanse i bankowość w Szkole Głównej Handlowej, specjalizując się w rynku nieruchomości. Jest również absolwentką studiów podyplomowych z wyceny nieruchomości na Politechnice Warszawskiej, a także licencjonowanym agentem nieruchomości.
Share deal vs asset deal, czyli jak wybrać, by nie żałować.
PANEL DYSKUSYJNY
Adwokat i partner zarządzający kancelarii Kucharski & Partners. Specjalizuje się w prawie nieruchomości, prawie budowlanym oraz doradztwie transakcyjnym. Oprócz znajomości kwestii prawnych, jest specjalistą w zakresie prawa podatkowego. Posiada ponad 15-letnie doświadczenie w doradztwie przy różnego rodzaju transakcjach nieruchomościowych, finansowych oraz transakcjach nabycia i sprzedaży spółek, w tym w szczególności obejmujących: nabycia gruntów, zagospodarowanie terenów na cele magazynowe, handlowe, biurowe oraz mieszkaniowe, strukturyzację korporacyjną transakcji, restrukturyzację, finansowanie projektów, umowy najmu powierzchni biurowych, handlowych i magazynowych.
Krzysztof jest dyrektorem w dziale rynków kapitałowych i posiada ponad 10 letnie doświadczenie z zakresu nieruchomości oraz finansów.
Krzysztof prowadził wiele znaczących projektów zakupu czy sprzedaży nieruchomości komercyjnych i pozyskania finansowania. Doradzał m.in M&G przy forward funding portfela logistycznego z Panattoni czy transakcjach budynków West House 1B, Andersia Business Centre czy budynku biurowym Stratos w Warszawie.
Posiada tytuł renomowany tytuł CCIM.
Do Knight Frank dołączył w 2011 roku po ponad 2 latach pracy w PwC gdzie m.in. pracował przy audytach finansowych i projektach due diligence firm z sektora nieruchomości i finansów.
Obecnie Krzysztof odpowiada za budowanie relacji z klientami, doradztwo i nadzór procesów kupna / sprzedaży, analizę finansową, koordynację procesów due diligence czy negocjacje warunków transakcji.
Członkini zespołu Panattoni Europe od stycznia 2007 roku, pełniąca funkcję managera ds. transakcji (Transaction Manager). Do jej podstawowych obowiązków należy obsługa transakcji z inwestorami. Joanna Karwowska ma ponad 15-letnie doświadczenie w branży nieruchomości. Przed dołączeniem do zespołu Panattoni pracowała jako prawnik w dziale nieruchomości kancelarii Hogan Lovells. Jej klientami byli lokalni i międzynarodowi deweloperzy, jak również inwestorzy działający na polskim rynku.
Joanna Karwowska ukończyła Wydział Prawa Europejskiego zarówno na Uniwersytecie Kraju Sary (Universität des Saarlandes), jak i na Uniwersytecie w Warwick. Prywatnie jest mamą 2 córek i uwielbia podróże.
Marek współpracuje z Secure Legal Title, firmą, która oferuje ubezpieczenia tytułu prawnego i ryzyk prawnych w formie polis Lloyds of London. Firma ubezpiecza ryzyka w transakcjach nieruchomości komercyjnych oraz w projektach farm wiatrowych i solarnych. SLT działa na terenie Europy, ostatnio rozszerzyła działalność na Meksyk, Amerykę Południową i Karaiby. Marek jest Konsultantem ds. Rozwoju Biznesu w Polsce.
W przeszłości Marek przez 11 lat był Dyrektorem Zarządzającym w Banku Pekao. Pod jego kierownictwem Bank Pekao jako jedna z niewielu instytucji finansowych utrzymał kredytowanie sektora nieruchomości komercyjnych po upadku Lehman Brothers i stał się jednym z kluczowych kredytodawców tego sektora w Polsce.
Marek zajmował się finansowaniem nieruchomości od 1992 roku. Był między innymi dyrektorem odpowiedzialnym za finansowanie nieruchomości w Banku BISE, kiedy to dostosowywał zachodnie standardy kredytowania do rodzącej się w Polsce gospodarki wolnorynkowej. W latach 1999-2006 zajmował kierownicze stanowiska w grupie HypoVereinsbank w Polsce, a następnie w wyniku wielkich fuzji bankowych w grupie Bank Austria Creditanstalt i grupie UniCredit. Był między innymi Dyrektorem Departamentu Analiz i Monitoringu Nieruchomości Komercyjnych.
Marek jest absolwentem studiów MBA w ramach wspólnego programu Uniwersytetu Warszawskiego i University of Illinois at Urbana-Champaign, Illinois, USA oraz Instytutu Lingwistyki Stosowanej Uniwersytetu Warszawskiego.
Michał Thedy, wspólnik zarządzający w firmie doradztwa podatkowego Thedy & Partners. Absolwent Wydziału Prawa i Wydziału Nauk Społecznych Uniwersytetu Wrocławskiego. Licencjonowany doradca podatkowy (nr wpisu: 09379). W latach 1996-2015 pracował kolejno w działach doradztwa podatkowego w firmach Arthur Andersen oraz Ernst & Young. Specjalizuje się w doradztwie dla rynku nieruchomości oraz doradztwie transakcyjnym. Współautor książki „Opodatkowanie rynku nieruchomości” oraz licznych artykułów i opinii prasowych z zakresu prawa podatkowego.
Sporne zagadnienia w komercyjnych umowach najmu.
PANEL DYSKUSYJNY
Adwokat i partner kancelarii Kucharski & Partners. Jego praktyka zawodowa koncentruje się na szeroko pojętym prawie nieruchomości oraz prawie korporacyjnym. Bartosz posiada wieloletnie doświadczenie w kompleksowej obsłudze wiodących podmiotów gospodarczych w zakresie transakcji nieruchomościowych, w tym szczególnie w zakresie transakcji obejmujących nabycia nieruchomości. Wspiera klientów w przygotowywaniu i negocjowaniu umów najmu powierzchni biurowych, magazynowych i komercyjnych, umów deweloperskich oraz umów o generalne wykonawstwo. Do jego specjalizacji należy prawo korporacyjne, zwłaszcza doradztwo w transakcjach M&A, jak również reprezentowanie w sporach cywilnych i administracyjnych.
Ewelina Kałużna pełni funkcję dyrektora ds. wynajmu
i zarządzania portfelem nieruchomości oraz jest członkiem zarządu Skanska Property Poland.
Ma kilkunastoletnie doświadczenie w branży nieruchomości komercyjnych. Przed dołączeniem do zespołu Skanska, pełniła funkcję dyrektora i kierowała zespołem w Agencji Biurowej, w dziale reprezentacji wynajmującego w Colliers International, współpracując z deweloperami obecnymi na rynku nieruchomości biurowych w Polsce. Wcześniej pracowała w agencji JLL na stanowisku Associated Director i była odpowiedzialna za realizację kompleksowej strategii komercjalizacji budynków biurowych.
W Skanska zarządza ponad 20-osobowym zespołem. Nadzoruje rozwój i wykonanie strategii leasingowych dla powierzchni komercyjnych realizowanych przez Skanska w Polsce, dbając o zrealizowanie zakładanego poziomu wynajmu w konkretnych projektach.
Jest odpowiedzialna za strategię współpracy z najemcami i partnerami biznesowymi, wzrost wartości budowanych inwestycji, a także za zarządzanie nieruchomościami. Jako członek zarządu odpowiada również za strategię organizacji w Polsce.
Od objęcia stanowiska dyrektora ds. wynajmu i zarządzania portfelem nieruchomości przez Ewelinę Kałużną, spółka co roku poprawia poziom wynajętej powierzchni biurowej. W 2016 r. Skanska wynajęła prawie 80 000 mkw, a w 2017 r. rekordowe ponad 100 000 mkw – na 6 rynkach: w Warszawie, Wrocławiu, Krakowie, Poznaniu, Łodzi i Katowicach.
Ewelina jest absolwentką Szkoły Głównej Handlowej w Warszawie. Posiada także prestiżowe tytuły MRICS i CCIM oraz LEED Green Associate.
Ewelina Kałużna znalazła się w gronie 10 Wschodzących Gwiazd Biznesu 2017 dziennika „Rzeczpospolita”.
Head of Development oraz Development Director w firmie Panattoni w Polsce od 2015 roku. Jest odpowiedzialny za nowe przedsięwzięcia w regionach: Polska Centralna, Warszawa i Gdańsk. Michał współpracował z Panattoni Europe już wcześniej na stanowisku Kierownika Projektu (2006-2011), nadzorując rozwój 7 budynków w Łodzi i na Górnym Śląsku o powierzchni 220 000 mkw. W firmie Hines (2011-2015) był Dyrektorem Projektu odpowiedzialnym za obiekt biurowy (Neptun Gdańsk), zakup portfela logistycznego (300 000 mkw.), a także zarządzał aktywami portfela logistycznego. W trakcie swojej kariery zawodowej był odpowiedzialny za: strategiczny rozwój biznesu, identyfikację i nabywanie inwestycji komercyjnych, negocjowanie warunków umów, wynajem i zarządzanie projektami.
Łukasz Żelezik jest partnerem w Colliers International oraz dyrektorem w dziale Powierzchni Biurowych. Posiada 12 lat doświadczenia na rynku nieruchomości komercyjnych. Zanim dołączył do Colliers, pełnił funkcję szefa zespołu Wynajmu Powierzchni Biurowych w jednej z największych polskich firm deweloperskich – Echo Investment. Zrozumienie procesu z punktu widzenia właściciela nieruchomości w połączeniu z wiedzą na temat technicznych aspektów budynków biurowych to niewątpliwe atuty Łukasza w procesie negocjacji.
Łukasz z sukcesami prowadzi procesy najmu powierzchni biurowej, koordynując grupy architektów, prawników, inżynierów oraz zarządców nieruchomości. Brał czynny udział w najmie blisko 250 000 m2 powierzchni biurowej w najbardziej prestiżowych nieruchomościach biurowych w Polsce.
Współpracował, między innymi, z firmami takimi, jak: APN Promise, Bank NY Mellon Poland, Energizer Group Polska, Ericsson, Estée Lauder Poland, GASPOL Energy, Grupa LUX MED, IBM, K2 Internet, Peugeot Polska, Schneider Electric Polska, Stanley Black & Decker Polska, TOTAL Polska, Pekao Financial Services, Deutsche Leasing, Grupa Impel, C&A, Aviva, Publicis, Tieto, Colgate Palmolive, Daikin Poland.
Paweł Kuglarz jest radcą prawnym w Krakowie, członkiem zarządu Fundacji na Rzecz Kredytu Hipotecznego oraz kierownikiem Szkoły Prawa Austriackiego na Wydziale Prawa UJ. Był współautorem ustawy deweloperskiej oraz członkiem zespołu ekspertów, który przygotował nowe prawo upadłościowe i restrukturyzacyjne. Kuglarz specjalizuje się w prawie nieruchomości, budowlanym, hipotece oraz rozwiązywaniu sporów. Jest autorem m.in komentarzy Ustawa o księgach wieczystych i hipotece , upadłości deweloperskiej, upadłości konsumenckiej.
Jest absolwentką wydziału ekonomii Akademii Ekonomicznej w Katowicach. Od 20 lat związana jest z bankowością korporacyjną. Posiada rozległe doświadczenie w finansowaniu nieruchomości komercyjnych i mieszkaniowych. Od 2009 roku kieruje zespołem zajmującym się strukturyzacją produktów kredytowych dla wiodących developerów i inwestorów w segmencie nieruchomości w Santander Bank Polska (wcześniej Bank Zachodni WBK). Zanim dołączyła do Banku Zachodniego WBK rozwijała swoją karierę w ING Banku Śląskim, BGŻ oraz DZ Bank.
Krzysztof jest dyrektorem w dziale rynków kapitałowych i posiada ponad 10-letnie doświadczenie z zakresu nieruchomości oraz finansów.
Krzysztof prowadził wiele znaczących projektów zakupu czy sprzedaży nieruchomości komercyjnych i pozyskania finansowania. Doradzał m.in M&G przy forward funding portfela logistycznego z Panattoni czy transakcjach budynków West House 1B, Andersia Business Centre czy budynku biurowym Stratos w Warszawie.
Posiada tytuł renomowany tytuł CCIM.
Do Knight Frank dołączył w 2011 roku po ponad 2 latach pracy w PwC gdzie m.in. pracował przy audytach finansowych i projektach due diligence firm z sektora nieruchomości i finansów.
Obecnie Krzysztof odpowiada za budowanie relacji z klientami, doradztwo i nadzór procesów kupna / sprzedaży, analizę finansową, koordynację procesów due diligence czy negocjacje warunków transakcji.
Jest partnerem odpowiedzialnym za praktykę nieruchomości w warszawskim biurze kancelarii Schoenherr. Specjalizuje się w opracowywaniu struktur i negocjowaniu transakcji nabywania i zbywania nieruchomości oraz realizacji i finansowania projektów inwestycyjnych. Zajmuje się także negocjowaniem umów najmu i leasingu nieruchomości oraz doradztwem przy ustalaniu zasad zarządzania nieruchomościami. Jest specjalistą w zakresie restrukturyzacji międzynarodowych grup kapitałowych działających na rynku nieruchomości oraz fuzji i przejęć na tym rynku. Agata ma ponad 20-letnie doświadczenie we współpracy z polskimi i zagranicznymi inwestorami i deweloperami komercyjnymi i mieszkaniowymi oraz podmiotami z sektora usług finansowych.
Maciej Górka, absolwent Politechniki Śląskiej, Szkoły Głównej Handlowej i Wyższej Szkoły Gospodarowania Nieruchomościami, związany z rynkiem nieruchomości od 2005 roku. Posiada licencję Pośrednika w Obrocie Nieruchomościami. Swoje doświadczenie zawodowe budował jako pośrednik nieruchomości, szef sprzedaży, analityk i PR Manager portalu ogłoszeniowego Domiporta.pl. Współpracował też jako menadżer sprzedaży przy projekcie Freebee.pl oraz Reachlocal Poland. Obecnie Dyrektor Rynku Pierwotnego Home Broker SA.
Dr Mateusz Grabiec specjalizuje się w prawie nieruchomości i inwestycjach budowlanych.
Jego doświadczenie zawodowe obejmuje obsługę prawną na wszystkich etapach procesu realizacji
i komercjalizacji szerokiego zakresu inwestycji nieruchomościowych, w tym doradztwo w zakresie nabywania gruntów i rozporządzania nimi, zagospodarowania terenu z przeznaczeniem na biura, powierzchnie handlowe i budynki mieszkalne, opracowywania korporacyjnych struktur transakcji oraz najmu powierzchni handlowych i biurowych. Posiada również znaczące doświadczenie
w reprezentowaniu klientów w postępowaniach sądowych. W ramach praktyki zawodowej. Mateusz Grabiec doradzał również przy realizacji projektów infrastrukturalnych, świadcząc usługi prawne
w zakresie partnerstwa publiczno-prywatnego, prawa zamówień publicznych i koncesji na roboty budowlane.
Absolwentka Wydziału Prawa i Administracji Uniwersytetu Kardynała Stefana Wyszyńskiego w Warszawie. Członek Okręgowej Izby Adwokackiej w Warszawie. Specjalizuje się w realizacji projektów inwestycyjnych, w tym cywilnoprawnych i administracyjnoprawnych aspektach procesu inwestycyjnego, ze szczególnym uwzględnieniem zagadnień z dziedziny prawa budowlanego. Zajmuje się także doradztwem w zakresie sporządzania umów, w tym umów deweloperskich.
Architektka i urbanistka, jest dyrektorką Biura Architektury i Planowania Przestrzennego. Ukończyła Wydział Architektury Politechniki Warszawskiej. W latach 2012-2015 pełniła funkcję wiceprezesa, a od 2015 do 2016 roku prezesa Oddziału Warszawskiego SARP. Zanim została architektem Warszawy, była członkiem-założycielem organizacji pozarządowej Odblokuj, która współpracuje z mieszkańcami w rewitalizacji przestrzeni miejskich.
Radca prawny i wspólnik zarządzający kancelarii JAKUBASZEK i Wspólnicy (JAKUBASZEK.Legal).
Do jego głównych obszarów specjalizacji należą szeroko rozumiane prawo obrotu nieruchomościami, finansowania projektów nieruchomościowych, fuzji i przejęć oraz regulacji korporacyjnych i zgodnościowych (corporate governence, compliance).
Jest absolwentem Wydziału Prawa i Administracji Uniwersytetu Warszawskiego (1999) oraz studiów w zakresie prawa angielskiego i europejskiego współorganizowanych przez University of Cambridge i Wydział Prawa i Administracji Uniwersytetu Warszawskiego, a także członkiem Okręgowej Izby Radców Prawnych w Warszawie, w tym od 2005 roku – radcą prawnym.
W latach 1996 – 2014 współpracował z szeregiem międzynarodowych kancelarii, natomiast od końca 2014 doradza klientom w ramach założonej przez siebie kancelarii.
Marcin Jakubaszek biegle włada językiem angielskim.
Obszar działalności Aleksandry Kaczmarek obejmuje w szczególności zagadnienia związane z: analizą stanu prawnego i faktycznego nieruchomości, użytkowaniem wieczystym, postępowaniami wieczystoksięgowymi i administracyjnymi, decyzjami administracyjnymi wydanymi w toku procesu inwestycyjnego, roszczeniami reprywatyzacyjnymi, inwestycjami infrastrukturalnymi, planowaniem przestrzennym, jak również umowami najmu powierzchni biurowych, magazynowych i komercyjnych. Posiada doświadczenie w zakresie obsługi podmiotów polskich i zagranicznych, które wspierała w realizacji transakcji przeniesienia praw do nieruchomości, projektów budowlanych i nieruchomościowych oraz projektów inwestycyjnych.
Ewelina Kałużna pełni funkcję dyrektora ds. wynajmu
i zarządzania portfelem nieruchomości oraz jest członkiem zarządu Skanska Property Poland.
Ewelina posiada kilkunastoletnie doświadczenie w branży nieruchomości komercyjnych. Przed dołączeniem do zespołu Skanska, pełniła funkcję dyrektora i kierowała zespołem w Agencji Biurowej, w dziale reprezentacji wynajmującego w Colliers International, współpracując z deweloperami obecnymi na rynku nieruchomości biurowych w Polsce. Wcześniej pracowała w agencji JLL na stanowisku Associated Director i była odpowiedzialna za realizację kompleksowej strategii komercjalizacji budynków biurowych.
W Skanska zarządza ponad 20-osobowym zespołem. Nadzoruje rozwój i wykonanie strategii leasingowych dla powierzchni komercyjnych realizowanych przez Skanska w Polsce, dbając o zrealizowanie zakładanego poziomu wynajmu w konkretnych projektach.
Jest odpowiedzialna za strategię współpracy z najemcami i partnerami biznesowymi, wzrost wartości budowanych inwestycji, a także za zarządzanie nieruchomościami. Jako członek zarządu odpowiada również za strategię organizacji w Polsce.
Od objęcia stanowiska dyrektora ds. wynajmu i zarządzania portfelem nieruchomości przez Ewelinę Kałużną, spółka co roku poprawia poziom wynajętej powierzchni biurowej. W 2016 r. Skanska wynajęła prawie 80 000 mkw, a w 2017 r. rekordowe ponad 100 000 mkw – na 6 rynkach: w Warszawie, Wrocławiu, Krakowie, Poznaniu, Łodzi i Katowicach.
Ewelina jest absolwentką Szkoły Głównej Handlowej w Warszawie. Posiada także prestiżowe tytuły MRICS i CCIM oraz LEED Green Associate.
Ewelina Kałużna znalazła się w gronie 10 Wschodzących Gwiazd Biznesu 2017 dziennika „Rzeczpospolita”.
Członkini zespołu Panattoni Europe od stycznia 2007 roku, pełniąca funkcję managera ds. transakcji (Transaction Manager). Do jej podstawowych obowiązków należy obsługa transakcji z inwestorami. Joanna Karwowska ma ponad 15-letnie doświadczenie w branży nieruchomości. Przed dołączeniem do zespołu Panattoni pracowała jako prawnik w dziale nieruchomości kancelarii Hogan Lovells. Jej klientami byli lokalni i międzynarodowi deweloperzy, jak również inwestorzy działający na polskim rynku.
Joanna Karwowska ukończyła Wydział Prawa Europejskiego zarówno na Uniwersytecie Kraju Sary (Universität des Saarlandes), jak i na Uniwersytecie w Warwick. Prywatnie jest mamą 2 córek i uwielbia podróże.
Przemówienia sprawiły, że życie wywróciło mu się do góry nogami i dzięki temu ma teraz cel w życiu, pracę i żonę. Przed publicznością czuje się jak ryba w wodzie, więc pomaga wygłaszać lepsze przemówienia ludziom, którzy chcą skuteczniej przekazywać swoją wiedzę lub inspirować innych. Mówca czerpiący wiele z TEDa. Organizator TEDxWroclaw. Podcaster. Założyciel Biura Mówców Spice, które pomaga w kontakcie ze świetnymi prelegentami. Zaangażowany w projekt pierwszej europejskiej analogowej bazy kosmicznej z zespołem Space Is More.
Partner w Dziale Doradztwa Rynku Nieruchomości. Specjalizuje się w doradztwie rynku nieruchomości, zwłaszcza w zakresie wycen, analiz portfeli nieruchomości oraz doradztwa przy sprzedaży nieruchomości. Przeprowadza analizy nieruchomości na zlecenia dużych korporacji w całej Polsce, w ramach projektów dotyczących zarówno nieruchomości prywatnych jak i portfeli inwestycyjnych Klientów instytucjonalnych. W 1997 roku uzyskała tytuł Rzeczoznawcy Majątkowego. W 2001 roku została członkiem międzynarodowej organizacji doradców nieruchomości The Royal Institution of Chartered Surveyors (RICS), a w 2015 CCIM (Certified Commercial Investment Member).
Jest absolwentką kierunku prawo, ukończyła studia na Wydziale Prawa i Administracji Uniwersytetu Warszawskiego, a następnie odbyła aplikację notarialną w Izbie Notarialnej w Warszawie. Doświadczenie zawodowe zdobywała w stołecznej kancelarii notarialnej od 2011 roku. W 2013 roku, po złożeniu egzaminu zawodowego, uzyskała status zastępcy notarialnego. Notariusz od 2015 roku, prowadzi kancelarię notarialną w Warszawie.
Marek współpracuje z Secure Legal Title, firmą, która oferuje ubezpieczenia tytułu prawnego i ryzyk prawnych w formie polis Lloyds of London. Firma ubezpiecza ryzyka w transakcjach nieruchomości komercyjnych oraz w projektach farm wiatrowych i solarnych. SLT działa na terenie Europy, ostatnio rozszerzyła działalność na Meksyk, Amerykę Południową i Karaiby. Marek jest Konsultantem ds. Rozwoju Biznesu w Polsce.
W przeszłości Marek przez 11 lat był Dyrektorem Zarządzającym w Banku Pekao. Pod jego kierownictwem Bank Pekao jako jedna z niewielu instytucji finansowych utrzymał kredytowanie sektora nieruchomości komercyjnych po upadku Lehman Brothers i stał się jednym z kluczowych kredytodawców tego sektora w Polsce.
Marek zajmował się finansowaniem nieruchomości od 1992 roku. Był między innymi dyrektorem odpowiedzialnym za finansowanie nieruchomości w Banku BISE, kiedy to dostosowywał zachodnie standardy kredytowania do rodzącej się w Polsce gospodarki wolnorynkowej. W latach 1999-2006 zajmował kierownicze stanowiska w grupie HypoVereinsbank w Polsce, a następnie w wyniku wielkich fuzji bankowych w grupie Bank Austria Creditanstalt i grupie UniCredit. Był między innymi Dyrektorem Departamentu Analiz i Monitoringu Nieruchomości Komercyjnych.
Marek jest absolwentem studiów MBA w ramach wspólnego programu Uniwersytetu Warszawskiego i University of Illinois at Urbana-Champaign, Illinois, USA oraz Instytutu Lingwistyki Stosowanej Uniwersytetu Warszawskiego.
Adwokat i partner zarządzający kancelarii Kucharski & Partners. Specjalizuje się w prawie nieruchomości, prawie budowlanym oraz doradztwie transakcyjnym. Oprócz znajomości kwestii prawnych, jest specjalistą w zakresie prawa podatkowego. Posiada ponad 15-letnie doświadczenie w doradztwie przy różnego rodzaju transakcjach nieruchomościowych, finansowych oraz transakcjach nabycia i sprzedaży spółek, w tym w szczególności obejmujących: nabycia gruntów, zagospodarowanie terenów na cele magazynowe, handlowe, biurowe oraz mieszkaniowe, strukturyzację korporacyjną transakcji, restrukturyzację, finansowanie projektów, umowy najmu powierzchni biurowych, handlowych i magazynowych.
Radca prawny. Kieruje działem prawnym w międzynarodowej firmie deweloperskiej Asbud Group. Posiada ponad 17 – letnią praktykę w obsłudze prawnej podmiotów gospodarczych. Swoje doświadczenie w branży nieruchomości zdobywała doradzając spółkom Skarbu Państwa z sektora energetycznego oraz międzynarodowym firmom z rynku nieruchomości komercyjnych i hotelowych. Aktualnie zajmuje się w Asbud Group kompleksowym doradztwem prawnym w zakresie realizacji projektów mieszkaniowych wielorodzinnych i biurowych.
Marketing i New Business Coordinator dla Grupy Rynku Nieruchomości EY. Jest odpowiedzialna za działania z zakresu koordynacji rozwoju biznesu, marketingu i PR, relacji z klientami oraz badania rynkowe. Posiada ponad 13 letnie doświadczenie w doradztwie dla rynku nieruchomości przede wszystkim mieszkaniowych.
Adwokat i partner kancelarii Kucharski & Partners. Jego praktyka zawodowa koncentruje się na szeroko pojętym prawie nieruchomości oraz prawie korporacyjnym. Bartosz posiada wieloletnie doświadczenie w kompleksowej obsłudze wiodących podmiotów gospodarczych w zakresie transakcji nieruchomościowych, w tym szczególnie w zakresie transakcji obejmujących nabycia nieruchomości. Wspiera klientów w przygotowywaniu i negocjowaniu umów najmu powierzchni biurowych, magazynowych i komercyjnych, umów deweloperskich oraz umów o generalne wykonawstwo. Do jego specjalizacji należy prawo korporacyjne, zwłaszcza doradztwo w transakcjach M&A, jak również reprezentowanie w sporach cywilnych i administracyjnych.
Doświadczony Manager z ponadpiętnastoletnim doświadczeniem w branży nieruchomości i budownictwa w krajach Europy Środkowej i Wschodniej. Z sukcesem rozwinął segment biznesu mieszkaniowego Grupy Mota-Engil oraz zarządzał wielofunkcyjnymi zespołami w Polsce, na Słowacji, w Czechach, na Węgrzech oraz w Rumunii. Posiada dogłębną wiedzę na temat finansowania przedsiębiorstw, analizy i optymalizacji procesów biznesowych, a także restrukturyzacji w środowisku międzynarodowym.
Andre Martins ukończył wydział Ekonomii na Portugalskim Uniwersytecie Katolickim. Jest również absolwentem studiów podyplomowych w zakresie International Business na tej samej Uczelni.
Radca prawny. Przygodę z rynkiem nieruchomości rozpoczynał jako licencjonowany pośrednik w obrocie nieruchomościami. Następnie jako prawnik w Fundacji na Rzecz Kredytu Hipotecznego odpowiadał za zagadnienia deweloperskie i finansowanie nieruchomości. W CMS Cameron McKenna specjalizował się w obsłudze prawnej transakcji związanych z finansowaniem nieruchomości i restrukturyzacją. Jest autorem publikacji prasowych z zakresu ksiąg wieczystych, hipoteki i ustawy deweloperskiej oraz prelegentem na seminariach i szkoleniach dotyczących polskiego prawa nieruchomości, hipotecznego i finansowania nieruchomości. Brał udział w pracach legislacyjnych nad przygotowaniem tzw. ustawy deweloperskiej. Ukończył Prawo na Uniwersytecie Warszawskim. Jest także licencjonowanym syndykiem.
Notariusz z kilkunastoletnim doświadczeniem. Absolwent Wydziału Prawa i Administracji Uniwersytetu Wrocławskiego. Doktorant w Instytucie Nauk Prawnych Polskiej Akademii Nauk. Ukończył aplikacją sądową, a następnie odbył asesurę sądową. W latach 1999-2006 odbył aplikację notarialną i asesurę notarialną. Od 2006 roku prowadzi własną Kancelarię Notarialną w Warszawie. Od prawie 20 lat związany z praktyką obrotu nieruchomościami w zakresie czynności notarialnych. W praktyce notarialnej zajmuje się obsługą projektów nieruchomościowych mieszkaniowych, komercyjnych oraz indywidualnych.
Head of Development oraz Development Director w firmie Panattoni w Polsce od 2015 roku. Jest odpowiedzialny za nowe przedsięwzięcia w regionach: Polska Centralna, Warszawa i Gdańsk. Michał współpracował z Panattoni Europe już wcześniej na stanowisku Kierownika Projektu (2006-2011), nadzorując rozwój 7 budynków w Łodzi i na Górnym Śląsku o powierzchni 220 000 mkw. W firmie Hines (2011-2015) był Dyrektorem Projektu odpowiedzialnym za obiekt biurowy (Neptun Gdańsk), zakup portfela logistycznego (300 000 mkw.), a także zarządzał aktywami portfela logistycznego. W trakcie swojej kariery zawodowej był odpowiedzialny za: strategiczny rozwój biznesu, identyfikację i nabywanie inwestycji komercyjnych, negocjowanie warunków umów, wynajem i zarządzanie projektami.
Notariusz, delegat Krajowej Rady Notarialnej w Radzie Notariatów Unii Europejskiej (CNUE) – grupa Prawo Nieruchomości oraz w Europejskiej Sieci Notarialnej – The European Notarial Network (ENN), Rzecznik Prasowy Rady Izby Notarialnej w Warszawie oraz członek tej Rady, autorka/współautorka publikacji książkowych Wydawnictwa CH Beck z dziedziny prawa handlowego i cywilnego oraz publikacji prawniczych dla przedsiębiorców w prasie branżowej (Rzeczpospolita, Gazeta Prawna), doświadczony szkoleniowiec z zakresu prawa nieruchomości, prawa handlowego oraz cywilnego.
Ma kilkunastoletnie doświadczenie w praktyce prawa nieruchomości, prawa budowlanego, szeroko pojętego prawa cywilnego a także doświadczenie w zakresie prowadzenia transakcji M&A. Maciej zdobywał doświadczenie podczas pracy w kancelarii prawnej gdzie zajmował się między innymi obsługą prawną czterech renomowanych deweloperów działających na polskim rynku, a następnie jako in-house. Maciej jest absolwentem Uniwersytetu Warszawskiego; ukończył również kurs Centrum Prawa Brytyjskiego i Europejskiego oraz uzyskał tytuł Master – Droit des Affaires – Centrum Prawa Francuskiego.
Michał Thedy, wspólnik zarządzający w firmie doradztwa podatkowego Thedy & Partners. Absolwent Wydziału Prawa i Wydziału Nauk Społecznych Uniwersytetu Wrocławskiego. Licencjonowany doradca podatkowy (nr wpisu: 09379). W latach 1996-2015 pracował kolejno w działach doradztwa podatkowego w firmach Arthur Andersen oraz Ernst & Young. Specjalizuje się w doradztwie dla rynku nieruchomości oraz doradztwie transakcyjnym. Współautor książki „Opodatkowanie rynku nieruchomości” oraz licznych artykułów i opinii prasowych z zakresu prawa podatkowego.
Współzałożyciel kancelarii KTP. Absolwent Wydziału Prawa i Administracji Uniwersytetu Warszawskiego. Od 2010 r. członek Izby Adwokackiej w Warszawie, wpisany na listę wykładowców prowadzących zajęcia dydaktyczne dla aplikantów adwokackich Izby Adwokackiej w Warszawie.
Specjalizuje się w prawie cywilnym, handlowym, nieruchomości i budownictwa. Świadczy doradztwo na rzecz przedsiębiorców na wszystkich etapach procesu inwestycyjnego, w zakresie transakcji sprzedaży nieruchomości (w tym budynków biurowych oraz centrów handlowych), przygotowania i negocjowania umów najmu, prowadzenia badań due diligence oraz sporządzania opinii prawnych. Doradza również przedsiębiorcom z różnych sektorów gospodarki. Reprezentuje klientów przy procesach restrukturyzacji przedsiębiorstw oraz fuzji i przejęć, w tym międzynarodowych. Pracował na rzecz wiodących deweloperów, banków, funduszy inwestycyjnych, ubezpieczycieli.
Posiada również wieloletnie doświadczenie w reprezentowaniu Klientów w postępowaniach przed sądami cywilnymi oraz administracyjnymi.
Jest członkinią zespołu Panattoni Europe od stycznia 2007 roku, pełniąc funkcję dyrektora ds. operacyjnych i finansowych (Chief Operating & Financing Officer). Do podstawowych obowiązków Trojańskiej należy pozyskiwanie finansowania od kredytodawców i inwestorów, a także zarządzanie oraz kontrola finansowa i administracyjna działalności deweloperskiej Panattoni w Polsce. Przed dołączeniem do zespołu Panattoni Trojańska była pożyczkodawcą komercyjnym (BZ WBK – Grupa AIB, obecnie Grupa Santander) w obszarze rynku nieruchomości i kredytów komercyjnych.
Karina Trojańska ukończyła finanse i bankowość w Szkole Głównej Handlowej, specjalizując się w rynku nieruchomości. Jest również absolwentką studiów podyplomowych z wyceny nieruchomości na Politechnice Warszawskiej, a także licencjonowanym agentem nieruchomości.
Jest wykształconym w Niemczech i Francji adwokatem (Rechtsanwältin), uprawnionym do wykonywania zawodu zarówno w Polsce, jak i w Niemczech.
Specjalizuje się w prawie nieruchomości, transakcjach i restrukturyzacjach. Jej doświadczenie obejmuje w szczególności kompleksowe doradztwo w ramach transakcji nieruchomościowych, obsługę przedsięwzięć deweloperskich, strukturyzację i negocjację inwestycji hotelowych, obsługę banków
i funduszy nieruchomościowych.
Biegle włada językiem niemieckim, angielskim i francuskim, od wielu lat współpracuje ze Szkołą Prawa Niemieckiego przy UW i Fundacją Helsińską.
Piotr jest menedżerem i radcą prawnym w Ernst & Young Law Tałasiewicz, Zakrzewska i Wspólnicy sp. k. Zarządza zespołem prawa nieruchomości w EY.
Ukończył Wydział Prawa, Administracji i Ekonomii na Uniwersytecie Wrocławskim i od 2012 jest radcą prawnym przyjętym do Warszawskiego Oddziału Krajowej Rady Radców Prawnych. Do zespołu prawnego EY dołączył w 2014. Wcześniej, w latach 2008-2014, pracował w wiodących polskich kancelariach, doradzając i uczestnicząc w negocjacjach z międzynarodowymi zespołami prawników. Jego doświadczenie obejmuje również doradztwo z zakresu prawa nieruchomościowego i inwestycyjnego.
Piotr specjalizuje się w prawnym opracowywaniu transakcji nieruchomościowych, w tym transakcji typu asset deal i share deal. Brał udział w wielu projektach związanych z rynkiem nieruchomości: przeprowadzaniu due diligence, transakcjach zakupu, doradztwie w procesie lokalizacji, przekształceniu użytkowania wieczystego we własność, roszczeniach reprywatyzacyjnych, komercjalizacji obiektów biurowych.
Piotr doradzał jednemu z największych międzynarodowych funduszy inwestycyjnych w procesie due diligence i transakcji obejmującym 8 budynków biurowych w Łodzi, Gdańsku i Warszawie o wartości ponad 189 milionów euro.
Absolwentka Wydziału Prawa i Administracji Uniwersytetu Marii Curie-Skłodowskiej w Lublinie. Członek Okręgowej Izby Radców Prawnych w Warszawie. Od prawie 15 lat związana z obsługą projektów nieruchomościowych mieszkaniowych (deweloperskich), komercyjnych oraz indywidualnych. Zajmuje się także bieżącą obsługą prawną spółek, w tym negocjowaniem i obsługą umów kredytowych, umów najmu oraz wszelkich innych umów związanych z prowadzeniem procesu inwestycyjnego i zarządzaniem nieruchomościami. Posiada doświadczenie zarówno w pracy w kancelarii, jak i w samodzielnym świadczeniu usług doradztwa prawnego na rzecz podmiotów gospodarczych związanych przede wszystkim z rynkiem deweloperskim.
Łukasz Żelezik jest partnerem w Colliers International oraz dyrektorem w dziale Powierzchni Biurowych. Posiada 12 lat doświadczenia na rynku nieruchomości komercyjnych. Zanim dołączył do Colliers, pełnił funkcję szefa zespołu Wynajmu Powierzchni Biurowych w jednej z największych polskich firm deweloperskich – Echo Investment. Zrozumienie procesu z punktu widzenia właściciela nieruchomości w połączeniu z wiedzą na temat technicznych aspektów budynków biurowych to niewątpliwe atuty Łukasza w procesie negocjacji.
Łukasz z sukcesami prowadzi procesy najmu powierzchni biurowej, koordynując grupy architektów, prawników, inżynierów oraz zarządców nieruchomości. Brał czynny udział w najmie blisko 250 000 m2 powierzchni biurowej w najbardziej prestiżowych nieruchomościach biurowych w Polsce.
Współpracował, między innymi, z firmami takimi, jak: APN Promise, Bank NY Mellon Poland, Energizer Group Polska, Ericsson, Estée Lauder Poland, GASPOL Energy, Grupa LUX MED, IBM, K2 Internet, Peugeot Polska, Schneider Electric Polska, Stanley Black & Decker Polska, TOTAL Polska, Pekao Financial Services, Deutsche Leasing, Grupa Impel, C&A, Aviva, Publicis, Tieto, Colgate Palmolive, Daikin Poland.
Hotel Radisson Blu Centrum znajduje się w stołecznym Śródmieściu, przy ulicy Grzybowskiej 24.
Lokalizację na mapie Google można sprawdzić tutaj.
Najbliższe stacje i przystanki komunikacji miejskiej to:
Do stacji kolejowej Warszawa Centralna można dojść w 15 lub dojechać w 5 minut.
Rozkład jazdy pociągów dostępny jest tutaj.
Dojazd z Lotniska Chopina zajmuje około 20 minut. Rozkład lotów można znaleźć tutaj.
Na planie hotelu zaznaczyliśmy recepcję, salę konferencyjną, strefę Business in Progress oraz miejsca, w których będą Państwo mogli porozmawiać z naszymi Partnerami.
Szczegółowy plan otrzymają Państwo także pierwszego dnia konferencji, podczas rejestracji.
Dla uczestników Forum Prawa Nieruchomości FLEX stworzyliśmy sekcję indywidualnych spotkań Business in Progress.
Wiemy, że networking to dla Państwa jeden z najbardziej istotnych aspektów uczestnictwa w konferencjach branżowych – dlatego go Państwu ułatwiamy! Z pomocą opiekunów klienta można wybrać uczestników oraz ekspertów Forum i umówić się z nimi na spotkanie w specjalnie przygotowanej w tym celu sali.
Zapraszamy do kontaktu z Państwa opiekunem.
Konferencje organizowane przez Nowy Adres to doskonała okazja do nawiązania lub pielęgnowania kontaktów biznesowych. Obok mocnej merytoryki dajemy unikalną możliwość spotkania w jednym miejscu i w jednym czasie przedstawicieli wielu dziedzin, co sprawia, że czas spędzony na konferencji możesz wykorzystać tak, jak potrzebujesz.
Nasi prelegenci to praktycy rynku, dzięki temu wiedza przekazywana na wydarzeniu jest wiarygodna, aktualna i przydatna przy planowaniu Twoich kolejnych działań.
Przyjdź, posłuchaj, porozmawiaj!