biznesowi
0
Jesteś zalogowany jako: Adam Kowalski
Wróć

Employer branding – najważniejsze narzędzia i działania budujące wizerunek pracodawcy

18.03.2019

Pracodawcy podejmują szereg działań, aby zwiększyć swoją atrakcyjność. Mnogość rozwijających się firm na polskim rynku pracy sprawia, że coraz trudniej jest się wyróżniać. Dla wchodzącego obecnie na rynek pokolenia milenialsów, dobra atmosfera w pracy liczy się czasem bardziej niż wysokość wynagrodzenia. Jak zachęcić absolwentów uczelni wyższych do składania aplikacji?

Obecność w mediach społecznościowych

Ogromną rolę w procesie employer brandingu bez wątpienia odgrywają media społecznościowe. Spędzamy coraz więcej czasu w Internecie. Nic  dziwnego że przedsiębiorstwom, które mają atrakcyjnie prowadzone strony na portalach typu Facebook czy Linked.in o wiele łatwiej jest zapisać się w świadomości społecznej. Coraz większym powodzeniem cieszą się kampanie z odrobiną biznesowego luzu. Popularni są pracodawcy, którzy potrafią się zaprezentować także z tej nieoficjalnej strony – a tę najłatwiej pokazać przez mniej oficjalne materiały z miejsca pracy, udostępniane za pośrednictwem sieci. To również dobre miejsce do tego, aby wchodzić w bezpośrednie relacje z zainteresowanymi wymieniając się z nimi komentarzami.

Targi pracy

Cyklicznie organizowane, zarówno we współpracy z uczelniami jak i branżowe – targi pracy to świetna okazja do zaprezentowania zakresu działalności swojej firmy. Dają możliwość aby „na żywo” porozmawiać z osobami interesującymi się pracą. Dobrze przemyślane stoisko, zorganizowanie dodatkowych eventów oraz ciekawe gadżety reklamowe to elementy, które z pewnością pomogą zrobić przyjazne wrażenie na odwiedzających targi. Bardzo często poszukujący pracy, przychodzą na targi z już gotowymi CV – to bezpośrednia okazja do pozyskiwania nowych pracowników. Dzięki targom przedsiębiorca ma szansę zaprezentować cały profil swojej działalności i zyskać zainteresowanie wśród osób faktycznie zainteresowanych jego działalnością, co może w bezpośredni sposób przełożyć się na późniejszą lojalność pracowników.

Akademickie biura karier

Obecność w uczelnianych biurach karier będzie przyciągać osoby młode i żądne wyzwań, takie które już na studiach myślą o rozwoju swojej przyszłej kariery zawodowej. Firma współpracująca z uczelnią, sprawia wrażenie bardziej dostępnej i otwartej na młodych ludzi, którzy po studiach nie zawsze dysponują ogromnym doświadczeniem zawodowym, ale mają zapał do pracy i rozwijania nowych umiejętności. To dobre posunięcie zwłaszcza w branżach wymagających specjalistów.

Strategie employer brandingowe nie są trudne, ani skomplikowane. Wymagają jednak od pracodawcy kreatywnego podejścia do procesu rekrutacji. Jednak nikogo nie trzeba przekonywać do tego, że warto dbać o swój wizerunek na rynku pracy. Zaowocuje to napływem kandydatów – takich, którzy rzeczywiście będą zainteresowani pracą konkretnie u nas.


Komentarze (0) Komentujesz jako - [zmień]

aby dodać komentarz, wpisz swój adres e-mail

WPROWADŹ SWOJE DANE, ABY DODAĆ KOMENTARZ

lub

Brak komentarzy. Twój może być pierwszy.

Zobacz wcześniejsze komentarze

Wróć