biznesowi
0
Jesteś zalogowany jako: Adam Kowalski
Wróć

7 zasad pracy w biurze typu open space

05.07.2019

Biuro open space – sposób na poprawienie efektywności pracy i integrację zespołu czy optymalizacja wydatków kosztem prywatności pracowników? Zdania na temat pracy w open space są podzielone. Co zrobić, żeby nie stała się źródłem konfliktów?

Co to jest open space?

Koncepcja otwartego biura nie jest tak nowa, jak mogłoby się wydawać. Pierwsze pomieszczenia tego typu pojawiły się już pod koniec XIX wieku w Stanach Zjednoczonych. Nad Wisłą biura open space zaczęły powstawać dopiero w latach 90. ubiegłego wieku. Dziś są standardem w wielu firmach polskich i zagranicznych.

Chcesz dobrze żyć ze współpracownikami w pracy na open space? Przestrzegaj tych zasad!

  1. Dbaj o prywatność – swoją i innych

Nie lubisz, jak ktoś zagląda ci przez ramię? Nie szukaj w monitorze kolegi lub koleżanki z sąsiedniego biurka dowodów na zmarnotrawienie ostatnich dwóch godzin pracy. Nie chcesz w poniedziałek rano słuchać, kto kogo spotkał podczas sobotniej imprezy? Jeśli koniecznie chcesz się pochwalić tym, co wydarzyło się w weekend, umów się z wybranym znajomym na kawę w biurowej kuchni.

  1. Zabiegi kosmetyczne wykonuj w łazience

Czesanie włosów, piłowanie paznokci i stosowanie kosmetyków o intensywnych zapachach – to grzechy główne przede wszystkim damskiej części zespołu (choć nie tylko!). Jeśli chcesz uniknąć karcących spojrzeń współpracowników, wykonuj niezbędne zabiegi kosmetyczne wyłącznie w łazience.

  1. Zanim pożyczysz, zapytaj

Pożyczone długopisy, kubki i notesy to codzienność openspace`owiczów. Weterani donoszą nawet o krzesłach znikających podczas wizyty ich właścicieli w toalecie. Pamiętaj, że każda rzecz w biurze ma swojego właściciela (jedzenie w lodówce także). Jeśli bardzo potrzebujesz długopisu należącego do współpracownika, zapytaj!

  1. Czeka Cię długa rozmowa telefoniczna? Znajdź ustronne miejsce

Jeśli musisz np. ustalić godzinę odbioru dziecka z przedszkola z opiekunką lub potwierdzić wizytę u lekarza, możesz wykonać telefon przy biurku. Pamiętaj, żeby zrobić to maksymalnie szybko i nie podnosić głosu. Najlepiej jednak na czas pracy wyciszyć telefon. Jeżeli wiesz, że czeka Cię długa rozmowa, wyjdź na korytarz lub znajdź inne, ustronne miejsce.

  1. Im mniej hałasu, tym lepiej

Dźwięk wiadomości na Messengerze. Stukanie bransoletek o biurko. Nerwowe klikanie długopisem lub stukanie butem o podłogę. Głośna muzyka wydobywająca się ze słuchawek kolegi z biurka obok. Natrętne dźwięki są częstym źródłem konfliktów w biurze typu open space.

  1. Jesteś chory? Zarazki zostaw w domu

Nie bez przyczyny mówi się, że open space to inkubator zarazków. Jeśli czujesz się niewyraźnie, kichasz lub pokasłujesz, zarazki zostaw w domu. Współpracownicy i ich bliscy z pewnością będą Ci wdzięczni.

  1. Nie męcz osób w biurze nieprzyjemnymi zapachami

Skręca Cię z głodu, ale przez nawał pracy nie masz czasu wstać od biurka? Możesz się poratować szybką przekąską, jeśli ta nie wydziela zbyt intensywnych zapachów. Jeżeli jednak masz taką możliwość, zjedz w kuchni i nie rozpraszaj współpracowników.

Czy open space to najgorszy koszmar pracownika biurowego? Praca na otwartej przestrzeni zawsze będzie generowała więcej sytuacji konfliktowych niż w dwu- lub trzyosobowym pokoju. Jeśli zachowanie któregoś ze współpracowników nie pozwala Ci się skupić na obowiązkach, warto kulturalnie (i na osobności) zwrócić mu uwagę. Im szybciej rozwiążesz uporczywy problem, tym lepiej. Przestaniesz odliczać godziny i minuty do czasu wyjścia z biura, a Twoja praca przyniesie lepsze efekty.


Komentarze (0) Komentujesz jako - [zmień]

aby dodać komentarz, wpisz swój adres e-mail

WPROWADŹ SWOJE DANE, ABY DODAĆ KOMENTARZ

lub

Brak komentarzy. Twój może być pierwszy.

Zobacz wcześniejsze komentarze

Wróć