biznesowi
0
Jesteś zalogowany jako: Adam Kowalski
Wróć

5 elementów, których nie może zabraknąć w nowoczesnym biurze

07.12.2018

Przestrzeń biurowa to nie tylko zwykłe pomieszczenia. Od tego, jak ją zaaranżujemy, zależeć będzie zaangażowanie oraz wydajność pracowników. Ponadto zastosowanie innowacyjnych rozwiązań i podnoszenie standardów wpływa na prestiż przedsiębiorstwa. Bez jakich elementów nie może się obyć nowoczesne biuro?

Funkcjonalne meble

Wybierając meble do biura, powinniśmy brać pod uwagę przede wszystkim wygodę i komfort pracowników. Zakupione biurka muszą mieć odpowiednie wymiary zgodne z wymogami bezpieczeństwa i higieny pracy. Dodatkowo każdy z zatrudnionych powinien mieć możliwość regulacji np. fotela. Wielogodzinna praca w niewygodnej pozycji może prowadzić np. do poważnych kotuzji kręgosłupa. Poza tym liczy się również wygoda. Poczucie dyskomfortu będzie odbijać się na samopoczuciu pracowników, a to bezpośrednio wpłynie na ich efektywność. Zadbajmy również o inne pomieszczenia jak np. sala konferencyjna, która będzie naszą wizytówką w oczach biznesowych partnerów. Wybierajmy więc meble, które będą proste i funkcjonalne, a zarazem eleganckie.

Oświetlenie

Trudno wyobrazić sobie biuro bez odpowiedniego oświetlenia, zwłaszcza w czasach, gdy tradycyjne godziny pracy coraz częściej przestają obowiązywać, a wiele firm dopasowuje swoje funkcjonowanie do zagranicznych kontrahentów. Oczywiście najlepiej jest pracować przy naturalnym świetle, dobrze, jeśli w biurze znajdują się duże okna. Niestety, polski klimat nie zawsze pozwala nam cieszyć się słońcem, a w okresie jesienno-zimowym przez dużą część dnia na zewnątrz panuje ciemność. Dlatego w nowoczesnych biurach poza głównym oświetleniem każdy pracownik powinien mieć dostęp do pomocniczego źródła światła jak np. lampka. Pamiętajmy również, by dopasować odpowiedni kolor oświetlenia. Barwy cieple są bardziej naturalne i nie męczą oczu pracowników.

Klimatyzacja

Upalny dzień w biurze bez klimatyzacji to istna męczarnia. Promienie słońca przebijające się przez duże szyby utrudniają pracę. Żeby korzystnie wpłynąć na efektywność pracowników, warto zainwestować w dobry system chłodzenia pomieszczeń. Poza tym należy również pamiętać o dbaniu o klimatyzację. Stosowanie się do zaleceń producenta sprawi, że będzie ona służyć nam przez lata. Zwróćmy także uwagę na temperaturę panującą w pomieszczeniach biurowych. Różnica pomiędzy temperaturą wewnątrz i na zewnątrz nie powinna wynosić więcej niż 6°C. W przeciwnym wypadku wpłynie to na obniżenie odporności pracowników, a to może skutkować zwiększeniem liczby zachorowań.

Udogodnienia dla niepełnosprawnych

Niedostosowanie biura do potrzeb osób niepełnosprawnych może przekreślić firmę zarówno w oczach przyszłych pracowników, jak i inwestorów. Windy, podjazdy, osobne toalety i miejsca parkingowe to tylko kilka wymogów, które powinno spełniać współczesne miejsce pracy. Zatrudnieni powinni mieć też dostęp do specjalnych narzędzi i oprogramowania ułatwiającego wykonywanie codziennych zadań.

Strefa wypoczynku dla pracowników

Pracownicy spędzają codziennie w biurze co najmniej kilka godzin, warto więc zadbać również o ich dobre samopoczucie oraz wypoczynek. Rozwiązaniem, które coraz bardziej zyskuje na popularności, jest tworzenie stref wypoczynku, w których zatrudnieni mogą się zrelaksować, odstresować, odpocząć i nabrać sił. Jak powinna wyglądać taka strefa? To już zależy od potrzeb podwładnych. Wygodne kanapy, leżaki, poduszki-worki, czasem nawet konsole do gier – pracodawcy coraz częściej inwestują w nowoczesne rozwiązania, chcąc zapewnić pracownikom najwyższy poziom wygody.


Komentarze (0) Komentujesz jako - [zmień]

aby dodać komentarz, wpisz swój adres e-mail

WPROWADŹ SWOJE DANE, ABY DODAĆ KOMENTARZ

lub

Brak komentarzy. Twój może być pierwszy.

Zobacz wcześniejsze komentarze

Wróć